اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:

پیوند مسجد با فرهنگ و هنر، اصلی‌ترین هدف کانون‌های مساجد است

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: کانون‌های مساجد در راستای پیوند مسجد با فرهنگ و هنر و همچنین جذب تمامی اقشار جامعه تاسیس شده است.

پیوند مسجد با فرهنگ و هنر، اصلی‌ترین هدف کانون‌های مساجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری و مساجد استان زنجان، مرتضی مقدمی در دیدار با معاون فرهنگی هنری شهرداری زنجان گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371 تحت مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده است.

وی افزود: پس از پایان دوران هشت سال دفاع مقدس دشمنان انقلاب به این نتیجه رسیدند که با جنگ سخت نمی‌توانند در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستند، بنابراین با تهاجم و شبیخون فرهنگی خاکریز جدیدی را علیه کشور ایجاد کردند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه 197 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان زنجان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این کانون‌ها فعالیت‌های فرهنگی هنری خود را با جایگاه عبادی مساجد پیوند می‌زنند و زمینه جذب همه اقشار جامعه را به این مکان‌های مقدس فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به 20 هزار نفر در کلاس های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند، عنوان کرد: در حال حاضر 540 مرکز طرح تلاوت نور در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند.

مقدمی به 40 کتابخانه مخزن دار و 120 کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 500 هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان شعبه زنجان یادآور شد: خبرگزاری شبستان نیز زیر  نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان فعالیت می‌کند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان به سایر فعالیت های این نهاد اشاره کرد و گفت: در دهه فجر سال جاری 140 برنامه در زمینه‌های مختلف در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان برگزار شد.

وی برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره به صورت سراسری و با حضور 250 نفر از فعالان قرآنی سراسر کشور در سال جاری برگزار شد.

این مقام مسئول به جشنواره نرم افزاری اصول عقاید اشاره کرد و ابراز داشت: نرم افزار اصول عقاید شیعه با اعتباری بالغ بر 47 میلیون تومان به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و با همکاری موسسه لوح نوردانش طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این نرم افزار اصول عقاید شیعه به صورت بازی رایانه ای و در قالب مسابقه طراحی شده است، ادامه داد: جشنواره نرم افزاری اصول عقاید با توزیع سی دی های آن در پنج استان شمال غرب کشور برگزار شد.

مقدمی با اشاره به فعالیت بانوان در کانون های فرهنگی هنری استان زنجان، یادآور شد: در همین راستا راه‌اندازی واحد امور بانوان در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول