اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

معرفی کتاب در جلسه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در نظر داریم، بخشی از وقت جلسه‌ها را به معرفی کتاب‌های مناسب بپردازیم.

معرفی کتاب در جلسه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، اسماعیل نجار در نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه استان با ابراز رضایت از وضعیت کتابخانه‌های عمومی کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان از جایگاه فرهنگی ویژه‌ای در کشور برخوردار است، باید به کتاب و کتابخوانی امری که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته، توجه داشت.

وی با بیان اینکه باید برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه از دوران کودکی این امر زمینه‌سازی شود، افزود: وجود کتابخانه‌ها در اماکن عمومی از جمله مطب پزشکان، آرایشگاه‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند در ارتقای فرهنگ کتابخوانی و همچنین ارتقای سرانه مطالعه در جامعه مفید باشد.

رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید استان کرمان تأثیرگذاری رسانه‌ها و مطبوعات را در ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نشریات می‌توانند بر اساس نیاز مخاطب خود مطالب را دسته‌بندی و در اختیار عموم قرار دهند.

نجار عنوان کرد: در زمینه کتاب و کتابخوانی از نظر فیزیکی و فکری از جایگاه نسبتا مطلوبی برخوردار هستیم و همه باید تلاش کنیم تا علاوه بر گسترش فضاهای فیزیکی، عادت به مطالعه و خواندن ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز برای افزایش سرانه مطالعه باید راهکارهای عملی را بررسی کرد تا بتوان هر چه سریع‌تر آنها را عملیاتی و اجرایی کرد.

استاندار کرمان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در نظر داریم که بخشی از وقت جلسه‌ها را به معرفی کتاب‌های مناسب بپردازیم.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول