اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

ایجاد 13 هزار شغل در خانواده‌های کمیته امداد

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در سال جاری بیش از 13 هزار شغل ایجاد کردیم، که در 30 سال گذشته بیش از 40 هزار خانواده کمیته امداد از طرح‌های خودکفایی بهره‌ گرفتند.

ایجاد 13 هزار شغل در خانواده‌های کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی نامدار پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد همدان اظهار کرد: هنگامی که امام حکومت خود را پایه‌ریزی کردند، تأسیس کمیته را برای رسیدگی به حال محرومان تأسیس می‌کنند اما نظر امام بر این نبود که کمیته ‌تشکیل شده و مبالغی را به خانواده‌های محروم اعطا کند بلکه بر این اساس بود که خانواده‌ها پس از مدتی توانایی خود را دریابند و کاری بیابند.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 13 هزار شغل ایجاد کردیم، اما با توجه به اینکه در سال جهاد اقتصادی هستیم باید مضاعف کار کنیم به طوری که در 30 سال گذشته بیش از 40 هزار خانواده کمیته امداد از طرح‌های خودکفایی بهره‌ گرفتند.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان ادامه داد: امسال وام‌ها در ردیف خودکفایی و اشتغال اعطا می‌شد ولی در این وام‌ها باید کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی مد نظر قرار گیرد و با این پارامترها کارها را بسط دهیم تا در آینده خودکفا شویم.

وی یادآور شد: امسال صنعت بیمه را در کمیته گسترش دادیم و در بحث بیمه حق خود را در تأمین اجتماعی و هم کمیته امداد دنبال کردیم تا در آینده از طریق بیمه به خودکفایی برسیم.

نامدار با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: در سال جاری بیش از 18 هزار آموزش فنی و حرفه‌ای داشتیم که در آن آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت مد نظر قرار داشت.

به گفته وی، کسانی که وام می‌گرفتند، حرفه‌آموزی آنها مد نظر قرار داشت و اغلب افراد بیکار که بی‌هنر بودند، آموزش‌های کوتاه مدت می‌توانست مؤثر واقع شود.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان اضافه کرد: بیش از 20 هزار نظارت از واحد نظارت، گزارش شد که طرح‌ها را نظارت می‌کنند و مواردی که در خصوص ادامه و آینده طرح وجود دارد، گوشزد می‌کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان همدان نیز گفت: در سال جاری 3 هزار و 313 خانواده اقدام به گرفتن وام اشتغال کردند که در سال جهاد اقتصادی کارنامه موفقی در این زمینه به شمار می‌رود. در فرهنگ‌سازی اشتغال مشکل داشتیم، اما این فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد نهادینه شد و در اشتغال خواستن و پشتکار شعار شده است.

نقی منوچهری اظهار داشت: امسال با حرکت اشتغالزایی می‌توانیم سال آینده ادعا کنیم که 30 درصد خانواده‌ها در بحث اشتغال وارد و خودکفا شوند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول