اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت ‌کمیته امداد استان اصفهان:

163 هزار نفر مستمری‌بگیر کمیته امداد اصفهان هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: 163 هزار نفر در قالب 38 هزار و 500 خانوار از کمیته امداد اصفهان مستمری دریافت می‌کنند.

163 هزار نفر مستمری‌بگیر کمیته امداد اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا بهرامیان ظهر امروز در نشست خبری کمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینکه 163 هزار نفر در قالب 38 هزار و 500 خانوار از کمیته امداد اصفهان مستمری دریافت می‌کنند، اظهار داشت: 163 هزار نفر از افراد زیر پوشش از مستمری کمیته امداد بهره‌مند می شوند.

وی با بیان اینکه 6 هزار خانوار دیگر نیز از همه خدمات به جز مستمری استفاده می‌کنند، افزود: کمیته امداد در صدد است‌ مستمری مددجویان را کاهش و در ازای آن وام اشتغال را در راستای توانمندسازی آنان  افزایش دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان در ادامه به اعتبار سال جاری مددجویان اشاره و تصریح کرد: در یازده ماه سال جاری، 429 میلیارد ریال مستمری به مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مددجویان این سازمان مددجویان بدون سرپرست هستند، ادامه داد: 50 درصد مددجویان کمیته امداد به دلیل فوت سرپرست، 10 درصد به دلیل طلاق، 35 درصد به دلیل از کار افتادگی، دو درصد زندانی و سه درصد سایر وارد هستند.

بهرامیان اضافه کرد: در راستای توانمند سازی و نیز استقلال مددجویان،  این معاونت در امر ازدواج و خرید جهیزیه خدمات لازم را ارائه  داده و در این راستا به 3 هزار مدد‌جوی  بیمه تأمین اجتماعی، نزدیک به 4 میلیارد ریال کمک هزینه و وام ازدواج اهدا  کرده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در 11 ماهه سال جاری مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات مسکن، 55 میلیارد ریال بیمه خدمات درمانی، 10 میلیارد ریال هزینه درمان و 2 میلیارد ریال هزینه رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) 25  نوع خدمت به مدد‌جویان ارائه می‌کند، افزود: با تلاشهای صورت گرفته، در سال جاری و  بر‌اساس اصل توانمند‌سازی و طرح پالایش تعداد مددجویان به میزان 10 درصد کاهش بافته و هم اکنون به مرز 83 هزار نفر رسیده است.

بهرامیان با بیان اینکه 6 هزار خانوار زیر‌پوشش این کمیته از تمام خدمات ارایه شده استفاده می‌کنند، افزود: در 10 ماهه سال جاری برای تأمین جهیزیه، به 3 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش این کمیته، هزینه‌ای بالغ بر 22 میلیارد ریال پرداخت شده است.

بهرامیان بیان داشت: هدیه ازدواج پسران زیر پوشش این کمیته 200 هزار تومان و دختران و بانوان، بالغ بر یک میلیون تومان است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول