اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

حضور در انتخابات شعله‌های فروزان رهبری را در جهان بلندتر می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: حضور گسترده و حداکثری در انتخابات، شعله‌های فروزان رهبری را در جهان بلندتر می‌کند.

حضور در انتخابات شعله‌های فروزان رهبری را در جهان بلندتر می‌کند

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص روز سرنوشت‌ساز 12 اسفندماه سال جاری اظهار کرد: انتخابات دارای پیشینه و قدمت بالایی است.

وی افزود: همانگونه که از آیات و روایات متعدد در دین مبین اسلام برآمده، انتخابات و بیعت به معنای پذیرش عهد با ولی‌فقیه یا امام بوده است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: همچنین در قرآن از این کلمه به معنای بیعت با رسول خدا نام برده شده که همواره بیانگر اهداف متعالی پیامبر اکرم(ص) در میان امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: این مهم نشان دهنده پویایی و جریان‌سازی سیاسی در تاریخ موحدان در کتاب آسمانی و مکتب عرفانی مقدس اسلام است.

محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه از عصر ائمه اطهار این بیعت به شکل همراهی و قبول مسئولیت در قبال امام مسلمین‌ وجود داشته، خاطرنشان کرد: همین امر جوامع را همواره به سوی مکانیزه یا صنعتی شدن سوق داده و طبیعی است که دارای نقاط ضعف و یا کمبودهایی نیز باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا مردم به عرصه‌های اجتماعی _ سیاسی وارد شده و با انتخاب عناصر مجری، اهداف حکومت را با مکانیزم خاصی مشخص می‌کردند.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: این حرکت گاهی با رأی نسبی و حداقلی و گاهی هم با آرای حداکثری همراه بوده است.

به گفته وی این رقابت‌ها بوده که تعداد و اهمیت آرا را مشخص می‌کرده و معمولاً به مردم آگاهی و بصیرت می‌داده است.

 

*در جمهوری اسلامی حتی بالاترین مقام حکومت توسط مردم انتخاب می‌شود

محمدی اصفهانی در ادامه بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حکومت خدایی بنیان نهاده شده یعنی احکام و قوانین الهی است.

وی افزود: در این نوع حکومت باید با پیروی از بایدها و نبایدهای دین، مردم هم در انتخاب سهیم باشند و هم اینکه برای تغییراتی در قوانین غیراصولی همه‌پرسی انجام شود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی بالاترین مقام حکومتی به نحوی توسط مردم انتخاب می‌شود، گفت: ولایت‌فقیه در این نوع حکومت با انتخاب مردم و از طریق مجلس خبرگان تعیین می‌شود، رئیس جمهور و حتی نمایندگان مردم در مجلس نیز به همین شکل؛ البته در هر یک از این پروسه‌ها نحوه مشارکت مردم در کمیت و کیفیت بیشتر و کمتر می‌شود.

وی اظهار کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه عناصر متعددتری نامزد می‌شوند، طبیعتاً اقوام بیشتری را به دنبال خود دارد و آنچه در این بین مهم بوده حضور حداکثری یا حداقلی مردم در انتخابات است.

 

*حضور کمرنگ مردم در انتخابات نظام‌ها را به سوی استبداد سوق می‌دهد

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: اگر حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد به مراتب و به مرور زمان آن نظام تبدیل به نظام استبدادی می‌شود و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بارها به حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اشاره مؤکد داشته و دارد.

وی بیان کرد: احکام نظام، وحدت ملی و همچنین اقتدار حکومت در جریان حکومت‌ها به حضور مردم در صحنه‌ها بستگی دارد.

امام جمعه آبادان با اشاره بر اساس این تعاریف عقلانی است که مردم ولایتمدار و متعهد ایران اسلامی اعم از خواهران و برادارن در انتخابات در پیش‌رو حضوری گسترده و فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم آبادان نیز همگام با سایر شهرهای کشورمان 12 اسفندماه انتخاباتی وصف‌ناپذیر را در تاریخ کشور به ثبت خواهند رساند و این مهم خاری بر چشم کور دشمنان است.

وی همچنین تصریح کرد: با حضور حداکثری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر اقتدار و عزت ملی را مستحکم‌تر کرده و همچنین با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری تجدید بیعتی دوباره خواهیم داشت.

محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه 12 اسفندماه امسال عطر و بویی خاص دارد، افزود: اینکه دشمنان چشم طمع به نظام دارند امری مسلم است که باید با حضور گسترده ما در 12 اسفندماه بار دیگر خنثی شود.

 

*نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در مقابل ابرقدرت شرق و غرب سر خم نکرده است

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل ابرقدرت شرق و غرب همواره سرخم نکرده، گفت: با توجه به بیداری اسلامی ایجاد شده در کشورهای خاورمیانه و حتی جنوب خلیج‌فارس و اعماق آفریقا و آسیا، حضور مسلمانان در عرصه‌های سیاسی بسیار حساس و ضروری است.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز برای همه مسلمانان الگو شده و همین امر مایه مباهات و افتخار برای ملت ما است.

وی اضافه کرد: نباید بنا به تکلیف در انتخابات شرکت کرد بلکه باید با حضور حداکثری خود شعله‌های فروزان هدایت و رهبری را در سطح جهان بلندتر کنیم.

به گفته محمدی اصفهانی، رهبری و حکومتی که امام خمینی(ره) آن را پایه‌ریزی کرد امروز برای جهان الگو بوده و باید آن را اشاعه داد.

وی در پایان اظهار کرد: دسترسی به امیال آسمانی، پیشرفت و ارتقای ابعاد مختلف کشور، تعالی بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همه و همه محصول حضور ملت ایران در صحنه‌های پشتیبان نظام و انقلاب با تدابیر و رهبری مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول