اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران:

حضور حداکثری در انتخابات نشان‌دهنده عظمت ملت ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران گفت: انتخابات پرشور و حداکثری، نمایش عظمت ملت ایران در نزد مخالفان و دشمنان است.

حضور حداکثری در انتخابات نشان‌دهنده عظمت ملت ایران است

سیدجواد میرخلیلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات طی سه دهه گذشته همواره نشان از علاقه و دلبستگی مردم به نظام مقدس اسلامی داشته که این خود نشانگر بصیرت و درک بالای مردم فهیم و زمان‏شناسی آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: بررسی آمار شرکت‏کنندگان و حضور مردم در انتخابات در سال‏های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بیانگر این نکته است که همواره رابطه مستقیمی بین افزایش تهدیدات خارجی و اظهارات خصمانه دشمنان جمهوری اسلامی با مشارکت مردم و گروه‏های سیاسی در انتخابات وجود داشته است.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران با اشاره به تأثیرات حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات گفت: هیچ کس نمی‏تواند تأثیرات حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را منکر شود، چرا که این اصل به عنوان یک اصل اساسی در تمام نظام‏ها و حکومت‏های موجود در دنیا پذیرفته شده است.

وی به تأثیرات داخلی حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد با پشتوانه آرای بالای مردمی یکی از مهم‏ترین تأثیرات داخلی و محسوس حضور حداکثری مردم در انتخابات است که در حقیقت، تضمین‏کننده تصویب قوانینی مؤثر و قوی خواهد بود. 

میرخلیلی عنوان داشت: با حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس، یک مجلس مقتدر، عزت‏مدار، هوشیار و شجاع شکل خواهد گرفت که می‏تواند علاوه بر کارکردهای مؤثر و مفید داخلی خود، بر عملکرد سایر نهادها و قوای دیگر نیز تأثیر مستقیم بگذارد.

وی دیگر تأثیر داخلی حضور گسترده مردم در انتخابات را نمایش دلبستگی مردم به نظام مقدس اسلامی و روح مشارکت‏جوی مردم در اداره کشور بیان کرد.

مسئول سابق ارتباطات فرهنگی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی خبرگان رهبری به تأثیرات بین‌المللی حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: نمایش عظمت ملت ایران نزد جهانیان یکی از تأثیرات مهم حضور حداکثری مردم در انتخابات‏های مختلف در جمهوری اسلامی در سه عرصه منطقه‏ای، جهان اسلام و بین‏الملل است.

وی ادامه داد: این امر سبب شده تا دشمنان انقلاب اسلامی، از این حضور حماسی مردم متعجب شوند.

میرخلیلی با بیان اینکه یک انتخابات پرشور و حداکثری، نمایش عظمت ملت ایران در نزد مخالفان و دشمنان خواهد بود، گفت: چنان که مقام معظم رهبری فرمودند، ملت ایران، سرمایه‏گذاری عظیمی می‏کند، سپرده‏گذاری بزرگی را انجام می‏دهد و سود آن را می‏برد و آرای یکایک شما مردم سهم همان سرمایه‏گذاری و سپرده‏گذاری است.

این نویسنده و پژوهشگر یادآور شد: هر رأیی که شما در صندوق می‏اندازید، مثل این است که بخشی از پول آن سپرده را تأمین می‏کنید. 

وی با اشاره به حضور گسترده در انتخابات گفت: هر چه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش مشاهده می‌شود.

میرخلیلی خاطرنشان کرد: عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‏دهد و این انتخابات کارآمد است.

وی به شاخص‌های انتخاب یک نماینده خوب اشاره کرد و افزود: مردم باید با مطالعه برنامه‌ها و شعارهای کاندیداهای موجود، فارغ از فضاسازی‌های سیاسی و جوسازی‌های باندهای قدرت صرفاً کسانی را انتخاب کنند که علاوه بر ولایتمداری و شجاعت، دارای تقوا و تعهد باشند.

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران عنوان داشت: فرد منتخب باید بتواند مشکلات مردم را با وضع قوانین خوب و مناسب برطرف کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، اغلب این شاخص‌ها را برای یک انتخاب اصلح بیان فرموده‌اند که همگان می‌توانند با مراجعه به این شاخص‌ها یک انتخاب اصلح داشته باشند.

میرخلیلی از کاندیداهای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست تا در صورت انتخاب شدن از سوی مردم، قدر و ارزش این توفیق بزرگ الهی را بدانند و به طور حقیقی به مردم خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که اغلب مردم به خاطر تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی موجود در تنگنا هستند و با این وجود باز هم نظام مقدس اسلامی را تنها نگذاشتند و نمی‌گذارند، لازم است تا افراد منتخب پس از انتخاب شدن از سوی مردم نیز با تمام وجود در خدمت مردم باشند.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم انداز دانش سیاسی در ایران بیان داشت: این گونه نباشد که به طور صرف در زمان تبلیغات و پیش از انتخاب شدن به مردم بها بدهند و از مردم مایه بگذارند اما پس از پایان انتخابات و ورود به مجلس، آنها را فراموش کنند و مشکلات عدیده مردم و جوانان را به دست فراموشی بسپارند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول