اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهش‌سرای امام علی بوئین‌زهرا:

مردم ‌ایران با حضور حداکثری ‌در انتخابات‌ حماسه‌ای ماندگار‌ رقم می‌زنند‌

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان بوئین‌زهرا گفت:‌ مردم بصیر ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات ۱۲ اسفند حماسه‌ای ماندگار مانند ۲۲ بهمن را رقم می‌زنند.

مردم ‌ایران با حضور حداکثری ‌در انتخابات‌ حماسه‌ای ماندگار‌ رقم می‌زنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین‌زهرا، علی اصغر مولایی ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و دانش‌آموزان مدال‌آور که در سالن اجتماعات بخشداری بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش‌رو در ۱۲ اسفند و لزوم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: همان طور که ملت با بصیرت ایران اسلامی حماسه‌ای ماندگار را در ۲۲ بهمن به جهانیان نشان داد و عزت و افتخار دیگری را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند در روز جمعه نیز همگی شاهد حضور پرشور دیگری از مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم که قطعاً پوز استکبار و رسانه‌های بیگانه را به خاک می‌مالد.

وی با بیان احادیث و روایاتی از ائمه اطهار و بزرگان دینی در رابطه با کسب علوم مختلف و لزوم توجه به علم و دانش تصریح کرد: قرآن کریم در آیات متعددی به علوم مختلف اشاره می‌کند و همواره نیز مسلمانان را دعوت به فراگیری دانش‌های مختلف و تعقل در امور کائنات و هستی کرده است.

رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان بوئین‌زهرا با اشاره به حضور دانش‌آموزان نخبه و تیزهوش فراوان در بوئین‌زهرا و لزوم پیگیری مستمر وضعیت چنین دانش‌آموزانی در این شهرستان اظهار کرد: با تلاش‌ها و حمایت‌های مستمر مسئولان و اداره آموزش و پرورش شهرستان رشد نخبه‌پروری در بوئین‌زهرا روبه‌ افزایش است و امروز بسیاری از دانش‌آموزان سطح شهرستان بوئین‌زهرا به مسابقات و جشنواره‌های علمی در سطح استان و کشور راه پیدا می‌کنند.

مولایی با اشاره به راهیابی ۶ طرح فعال و برتر این شهرستان به جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال گذشته و چندین مسابقه علمی دیگر در سطح استانی خاطرنشان کرد:‌ استعداد دانش‌آموزان بوئین‌زهرای در رتبه بالایی نسبت به مناطق دیگر قرار دارد و در چند سال اخیر با مساعدت ویژه و پشتیبانی بسیاری از مسئولان زمینه رونق و پیشرفت علمی دانش‌آموزان بوئین‌زهرایی فراهم آمده است.

رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان بوئین‌زهرا ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این پرژهش‌سرا در ارتقای علمی دانش‌آموزان سطح شهرستان و با اشاره به طرح‌های خلاق و ابتکاری آنان تصریح کرد: در سال جاری مهم‌ترین موفقیت این پژوهش‌سرا تشکیل انجمن استعدادهای درخشان با همکاری اداره آموزش و پرورش آبیک و چندین اداره دیگر بود.

وی با اشاره به حضور و فعالیت گسترده و تأثیرگذار دانش‌آموزان این شهرستان در برنامه‌های عمومی شهری و گشایش انجمن‌ها برگزاری چندین همایش علمی عنوان کرد:‌ انجمن بصیرت از جمله‌ انجمن‌هایی است که با الگوگیری از بیانات و رهنمودهای گهربار امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری در راستای بصیرت‌دهی و شناساندن فتنه‌ها به جوانان در سطح شهرستان فعال است.

مولایی با ارائه گزارش و آماری در ‌ارتباط‌ با میزان حضور دانش‌آموزان و نوجوانان این شهرستان در رشته‌ها و میادین مختلف ورزشی اظهار کرد: انجمن تربیت‌بدنی از جمله انجمن‌های برتر و فعال این شهرستان است که با جذب دانش‌آموزان و جوانان علاقمند به رشته‌های ورزشی و رزمی تاکنون موفق به کسب بسیاری از رتبه‌‌های استانی و کشوری شده است.

در ادامه این همایش معاون فرماندار بوئین‌زهرا ضمن سپاس و قدردانی از مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی و آمیزشی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بوئین‌زهرا در افزایش اشتیاق دانش‌آموزان به علم‌آموزی و شکوفایی استعدادهای نهفته آنان بیان کرد: دانش‌آموزان و افراد نخبه باید با توکل به خداوند متعال و همچنین توسل به ائمه و با تلاش‌های بی‌وقفه، کشور را به عزت و افتخار برساند و موجب پیشرفت و شکوفایی همه جانبه نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های مختلف شود.

مصطفی شاه‌محمدی تصریح کرد: نخبگان با رعایت آداب اجتماعی و موازین شرعی در زندگی اجتماعی و ارتباط خود با مردم الگو هستند و در هیچ شرایطی هوش و استعداد خود را ابزار دست‌یابی به آمال و اهداف غیر الهی و اخروی خود قرار نمی‌دهند.

در پایان این همایش از عوامل اجرایی پژوهش‌سرای نمونه دانش‌آموزی امام علی (ع) بوئین زهرا، اساتید،مربیان، ورزشکاران، قهرمانان و جمعی از افراد برگزیده مسابقات شعرگویی، سازه‌های ابتکاری و همچنین رابطان دانش‌آموزی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول