اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر خبر داد

فعالیت 23 هیئت بازرسی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: به منظور نظارت صحیح بر برگزاری انتخاباتی سالم، 23 هیئت بازرسی در استان بوشهر تشکیل و فعال شده است.

فعالیت 23 هیئت بازرسی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین زارع ظهر امروز در جمع اعضای هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار داشت: این هیئت‎ها شامل یک هیئت بازرسی انتخابات استان با پنج عضو مستقر در استانداری، چهار هیئت مرکز حوزه انتخابیه مستقر در فرمانداری‎های مرکز حوزه انتخابیه با سه عضو، 18 هیئت فرعی در فرمانداری‎ها و بخشداری‎های مستقل با سه عضو، 71 نفر عضو در هیئت‎های بازرسی اعم از رئیس، دبیر و عضو است.

وی با اشاره به فعالیت حدود 850 نفر بازرس انتخابات در استان بوشهر، تصریح کرد: 650 نفر بازرس ثابت شعب اخذ رای (هر شعبه یک بازرس)، 65 سربازرس، 10 بازرس ویژه و 50 نفر فعال در دبیرخانه‌های هیئت‌های بازرسی هستند.

زارع در ارتباط با عملکرد هیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: تاکنون 121 گزارش به هیئت مرکزی انتخابات استان ارسال شده ضمن اینکه 300 مکاتبه با هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و هیئت‎های تابعه انجام شده است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر یادآور شد: برگزاری دو همایش توجیهی و آموزشی استانی برای هیئت‎های بازرسی استان، برگزاری یک همایش با حضور امام جمعه و استاندار و روساهای ستاد انتخابات، هیئت‎های نظارت و اجرایی و اعضای هیئت‎ها و برگزاری یک همایش برای هیئت‎های بازرسی و رئیس و جانشین ستاد انتخابات استان از جمله اقدامات انجام شده توسط این هیئت در سطح استان است.

وی اضافه کرد: 10 همایش شهرستانی توجیهی و آموزشی برای هیئت‎های تابعه در مرکز شهرستان‎ها و بخش‎های مستقل با حضور کارشناسان و نمایندگان هیئت بازرسی استان برگزار شده است.

زارع، ارسال 19 دستورالعمل به هیئت‎های تابعه، تهیه و تنظیم فرم‎های گزارش روزانه و هفتگی برای هیئت‌های استانی، تهیه و تنظیم 23 فرم انتخاباتی که با توجه به برنامه زمانبندی انتخابات و به مروز در اختیار هیئت‎های بازرسی انتخابات استان قرار می‎گیرد و تهیه و تنظیم دستورالعمل اجرایی بازرسی انتخابات و ارسال به هیئت‎های همراه با نرم‎افزار آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط هیئت بازرسی انتخابات استان ذکر کرد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز پیش از روز اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و تا 24 ساعت پیش از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: بر همین اساس فعالیت‎های تبلیغاتی نامزدها در سراسر استان کاملا تحت نظر و خطاهای احتمالی و تخلفاتی که گاها صورت می‌گیرد به مراجعه ذیصلاح انعکاس داده می‎شود.

زارع افزود: در همین راستا تاکنون پنج گزارش تخلفاتی انعکاس داده شده است.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون کارت شناسایی برای اعضای هیئت‎های بازرسی، بازرسین و سربازرسان صادر شده است و بیش از 20 جلسه با هیئت‎های بازرسی استان و بیش از 60 جلسه با هیئت‎های تابعه برگزار شده ضمن اینکه بیش از 300 مورد گزارش از هیئت‎ها واصل شده است.

زارع بیان کرد: بر اساس ماده هشت، انتخاب نماینده در مرحله اول منوط به کسب اکثریت حداقل یک چهارم کل آرا و در مرحله دوم و همچنین میان دوره‎ای با کسب اکثریت نسبی به هر میزان است.

وی اظهار داشت: مرحله دوم هفت ماه پس از تاریخ تعیین وضعیت آخرین حوزه در بین حوزه‎های انتخابیه مورد نظر محاسبه می‎شود.

زارع با اشاره به 45 نامزد ثبت‌نام شده گفت: از این تعداد 20 نفر انصرافی و رد صلاحیت (عدم احراز) هستند و 25 نامزد نیز شامل شش نفر در بوشهر، شش نفر در دشتستان، شش نفر در دیر و کنگان و جم و شش نفر در دشتی و تنگستان در حال رقابت با یکدیگر هستند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول