اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری:

خراسان‌رضوی سهم بالایی در روحانیون اعزامی به عمره دارد

خبرگزاری فارس: مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری گفت: استان‌های خراسان سهم بسزایی در اعزام روحانی دارند و در حال‌ حاضر حدود 800 نفر از روحانیون مجموعه عمره در کشور مربوط به استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

خراسان‌رضوی سهم بالایی در روحانیون اعزامی به عمره دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام رجب‌علی زمانی ظهر امروز در گردهمایی روحانیون کاروان‌های عمره استان‌های خراسان در سال 91 که در تالار نور مشهد برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در اعزام روحانی اظهارداشت: تعمیق‌بخشی به باورهای زائران ایرانی، دانش‌افزایی در ابعاد مختلف، آشنایی بیشتر با سیره پیامبر اکرم و آشنایی با زائران دیگر کشورها از جمله سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در اعزام روحانی همراه با کاروان‌های عمره است.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری افزود:‌ در همین راستا در سال جاری در حوزه سفر عمره حدود 5 هزار و 895 روحانی داریم و نیز تعداد کل روحانیون حاضر در سفر عمره از جمله حاضر در آشپزخانه‌ها، روحانیون مبلغ و غیره 6 هزار و 180 نفر هستند.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه خراسان‌رضوی سهم بالایی در روحانیون اعزامی به عمره دارد، خاطرنشان کرد: استان‌های خراسان سهم بسزایی در اعزام روحانی دارند چرا که در حال ‌حاضر حدود 800 نفر از روحانیون مجموعه عمره در کشور مربوط به استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

وی با اشاره به روند انصراف روحانیون از اعزام به عمره گفت:‌ اگر روحانیون کاروان‌ها تا 30 روز قبل از اعزام فرم شماره دو را پر نکنند ثبت‌نام آنها باطل می‌شود و اگر چنان‌چه به دلایلی قصد انصراف را داشته باشند، می‌بایست حداکثر 20 روز قبل از اعزام به بعثه اطلاع دهند.

زمانی تصریح‌ کرد: چنانچه روحانیون کاروان‌ها پس از گذشت 20 روز اطلاع دهند به دلیل اینکه دیگر امکان صدور ویزا برای روحانی نیست، طبق تصمیمات گرفته‌ شده در صورت ارائه نشدن دلیل موجه به بعثه، از 3 تا 5 سال از عمره و حج محروم خواهند شد.

وی در ارتباط با میزان اعزام کاروان‌های عمره همراه با روحانی در استان‌های خراسان اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 363 کاروان همراه با روحانی در سراسر کشور به عمره اعزام شده که از این تعداد، 253 کاروان مربوط به خراسان‌رضوی، 21 کاروان مربوط به خراسان‌شمالی و 24 کاروان از سوی استان خراسان‌جنوبی اعزام شده است.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه تعدادی از کاروان‌ها در کشور بدون روحانی اعزام شده‌اند، یادآور شد: تا 10 بهمن‌ماه سال جاری از کل کاروان‌های اعزام شده، 63 کاروان از خراسان‌رضوی، شش کاروان از خراسان‌شمالی و شش کاروان نیز از خراسان‌جنوبی بدون روحانی اعزام شدند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول