اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز انجام شد

بدرقه 112 دانش‌آموز اردبیلی به حج عمره

خبرگزاری فارس: مراسم بدرقه دانش‌آموزان عمره‌گزار به تعداد 112 نفر با حضور مسئولان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان در مدرسه شاهد اردبیل برگزار شد.

بدرقه 112 دانش‌آموز اردبیلی به حج عمره

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که صبح امروز در مدرسه شاهد اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری 112 نفر از پسران دانش‌آموز از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان و بر اساس سهمیه‌بندی مشخص به حج عمره مشرف شدند.

احمد محمودزاده خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های استانی و کشوری به ویژه با شاخصه نخبگان قرآنی، دانش‌آموزان ممتاز علمی و همچنین دانش‌آموزان عضو تشکل‌‌های دانش‌آموزی انتخاب و مقدمات سفر آنها امروز فراهم شده است.

وی گفت: معتمرین دانش‌آموز از طریق فرودگاه گیلان به مدینه منوره و مکه مکرمه اعزام می‌شوند و در مدت حضور 15 روزه اعمال حج عمره را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه به معنویت و حال و هوای خاص زیارت خانه خدا و منزلگاه نبی مکرم اسلام در مکه و مدینه اشاره کرد و افزود: سفر معنوی حج در حقیقت بازگشت به فطرت پاک انسانی و خدایی است که در دوران نوجوانی و جوانی با توجه به پاک بودن سرشت و فطرت نتایج مثبت و خوبی را به همراه داشته است.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان استان اردبیل نیز با توجه به ریشه‌های معنوی، اعتقادی و فرهنگی قوی که در جای جای استان حاکم ساری و جاری است با عزیمت به این سفر معنوی توشه و اندوخته‌ای بس گرانبها برمی‌دارند و تلاش می‌کنند از بهترین ایام و فرصت جوانی در مسیر تعالی روح و روان خود استفاده کنند.

محمودزاده در پاسخ به این سئوال که دختران نیز به این سفر معنوی عازم‌ می‌شوند، ابراز داشت: سهمیه برای دختران دانش‌آموز در نظر گرفته نشده و ما امسال سهمیه استان را که اعزام 112 نفر دانش‌آموز پسر است در قالب این حرکت معنوی انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: به یقین این سفر در روحیه و رشد تربیتی دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود و ما معتقدیم دانش‌آموزان از این فرصت به عنوان یک سرمایه ارزشمند و اندوخته همیشه ماندگار می‌توانند برای خودسازی خود نیز استفاده کنند.

 

* حضور دانش‌آموزان و معلمان در راهپیمایی 22 بهمن دشمن‌شکن است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اهمیت و جایگاه حضور دانش‌آموزان و معلمان در صحنه راهپیمایی 22 بهمن گفت: یوم‌الله 22 بهمن که سرآغاز حکومت الله و از هم پاشیده شدن حاکمیت کفر در کشورمان است امسال نیز با حضور آحاد مردم به ویژه دانش‌آموزان گرامی داشته می‌‌شود و تلاش بر این است از این فرصت ارزشمند برای پیشبرد امور در تمام صحنه‌ها استفاده شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان و معلمان بخش عظیمی از آحاد جامعه را تشکیل می‌دهند حضور با صلابت آنها دشمن شکن خواهد بود و  پاسخی روشن به هذیان‌گویی‌های اخیر استکبار جهانی در عرصه تهدید و تحریم ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان ابراز داشت: آنچه که باید مورد توجه و رصد واقعی قرار گیرد برخی سیاست‌های نادرست و خبیث‌گونه‌ای است که دشمنان ما در صدد دامن زدن به آن هستند که حضور ارزشمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن چون موج و رودی روان همه این خس و خاشاک‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول