اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گلستان خبر داد

اعزام بیش از 12 هزار زائر گلستانی به حج عمره مفرده

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: در مرحله اول 12 هزار و 360 زائر گلستانی به حج عمره مفرده اعزام می‌شوند.

اعزام بیش از 12 هزار زائر گلستانی به حج عمره مفرده

مهدی شیخی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امروز چهارمین همایش استانی است که تاکنون در شهرستان‎های گنبد، مینودشت، علی‎آبادکتول و گرگان برگزار شد و تا هفتم اسفند این همایش‎ها برای زائران ادامه دارد.

وی با تبریک ایام‎الله دهه‎ فجر و هفته وحدت تصریح کرد: ما چه بخواهیم و نخواهیم در قله افتخارات و در مقابل دید جهانیان قرار گرفته‎ایم و این شانس و افتخار به ‎واسطه پیشوای بزرگ، امام راحل و بیدارگر جهان اسلام به ما داده شده، بنابراین زائران در موسم حج نماینده مکتب امام، شاگرد ممتاز رهبری و نماینده یک کشور انقلابی هستند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان برگزاری چنین جلساتی را افزایش دامنه دانایی زائران عنوان کرد و بیان داشت: تقارن دهه‎ فجر با میلاد خجسته حضرت رسول (ص)، پیامبری که از حرا سرازیر شد تا جامعه جهل زده را بیدار کند و مردم برادری را تجربه کنند، دخترکشی که به ‎عنوان یک سنت پسندیده اجتماعی در آمده بود را دفن کند و منزلت زن را تا ام‎ابیها پیش ببرد و نیز در این چرخش ایام که با میلاد امام صادق (ع) تقارن شگفت‎انگیزی پیدا کرده به نور علی‎نور تبدیل شده است.

شیخی اذعان داشت: برای دیدن، فقط دو چشم کافی نیست بلکه نور هم لازم است و اگر نور را بردارند حتی دو چشم توانا هم نمی‎تواند اندکی دیدنی را ببیند.

وی فراخوانده شدن زائران به خانه خدا را به پشتوانه دعای خیر دانست و یادآور شد: مال حلال و تلاش زلالی که شما زائران از آن برخوردار هستید سبب شده تا در این سفر روحانی به دیدار خدا بروید، ولی ممکن است افراد دومی که به این سفر فرا خوانده شده‎اند برای مذاکرات رودررو و غفلت‌زدگی مکرر خداوند برای چندمین بار به آنها مهلت داده و اتمام حجت برای برگشتن به او داده شده است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان خاطر نشان کرد: شک ندارم بیش از 99 درصد به این سفر معنوی دعوت شده‎اند و کمتر از یک درصد برای اینکه در این مسیر هوشیار شوند می‎خواهند به حج بروند.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول