اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم از رشت:

نماینده حق دست‌درازی به منافع عمومی را ندارد

خبرگزاری فارس: کاندیدای مجلس نهم از حوزه انتخابی رشت گفت: نماینده‌ای که قدرت و سرنوشت مردم به دست او سپرده می‌شود حق دست‌درازی به منافع عمومی را ندارد.

نماینده حق دست‌درازی به منافع عمومی را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مظفر نامدار عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه کاندیداها از خواندن روضه‌های تکراری برای مردم بپرهیزند، اظهار داشت: انتخابات یک آزمون بزرگ و بسیار دشوار برای تعیین سرنوشت ماست.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مانند سوپرمن قصد متحول کردن دنیا را دارند، افزود: طبق آیات و روایات مردم باید امر دین و دنیای خود را در اختیار افرادی قرار دهند که عاقل، شجاع، ناصح، خیرخواه و پرهیزکار باشند.

نامدار تصریح کرد: نماینده‌ای که قدرت و سرنوشت مردم به دست او سپرده می‌شود حق دست درازی به منافع عمومی را ندارد زیرا ما باید شیوه انتخاب درست را به مردم تقدیم کنیم و نباید کاری کنیم که به اعتماد مردم با سر کار آمدن مدیران غیر مسئول خیانت شود.

وی با اشاره به راهبردهای خود پس از ورود به مجلس، خاطرنشان کرد: هدفم تبدیل فردی به عقل جمعی برای تحقق برنامه‌های توسعه ملی استان است که تا کنون کمتر از 15 یا 20 درصد آنها محقق شده‌اند.

این کاندیدا، شاخصه‌های برنامه پنجم توسعه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر بیش از 50 درصد برنامه‌های مصوب استان محقق شود شاهد بروز تحولات چشمگیری در استان خواهیم بود.

وی، اجرایی شدن بیش از 50 درصد برنامه‌های استانی را در گرو تبدیل عقل فردی به عقل جمعی دانست و گفت: جذب اعتبارات، منابع و جذب اعتماد و قدرت چانه‌زنی بالا می‌تواند ما را در این مسیر موفق کند.

نامدار با اشاره به راهبرد دیگر خود، خاطرنشان کرد: اگر هر نماینده به جای اینکه یک دفتر در نقاط پراکنده شهر داشته باشد با احداث یک دفتر مشترک با دیگر نمایندگان حوزه انتخابی خود می‌تواند به نام خانه مردم تمام ارباب رجوع‌ها را در آن متمرکز کند.

وی با تصریح بر اینکه این امر موجب دلگرمی مردم و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین نمایندگان می‌شود، افزود: مهم‌ترین سود این کار جلوگیری از ایجاد لابی‌گری‌های نمایندگان است تا سر از کارهای خطرناکی مانند اختلاس و غیره در نیاورند.

نامدار، در کنار هم بودن سه نماینده رشت را بر عملکرد دیگر مدیران استانی نیز تاثیرگذار خواند و ادامه داد: گیلان که روزی تاثیرگذارترین استان کشور در جنبش‌ها و نهضت‌های آزادی از زمان مشروطه به بعد بوده امروز به اندازه 30 سال غیبت در عرصه‌های مختلف را دارد که موجب شده از حضور خود بهره کافی نبرد.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید اعمال نظر کنند بلکه وظیفه اصلی آنان اعمال نظارت است.

این کاندیدا با بیان اینکه اگر هر نماینده‌ای در طول نمایندگی خود تنها به برنامه‌ریزی بپردازد دیگر زمانی برای تحقق برنامه‌ها و قانون‌های مصوب گذشته باقی نمی‌ماند، یادآور شد: تاکنون در کشور برنامه‌های توسعه، سندهای توسعه، برنامه‌های ملی سند توسعه و ... نوشته اما کمتر به آن پرداخته شده است.

وی متذکر شد: نمایندگان دیگر برنامه ننویسند و تنها به قانون‌ها و برنامه‌های گذشته عمل کنند و در راستای تحقق سند توسعه ملی گام بردارند.

به گزارش فارس، در این برنامه که با همکاری کانون اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد ابتدا قرار بر برگزاری مناظره بین دو کاندیدای نهمین دوره مجلس، مظفر نامدار و حسن تامینی بود که به دلیل عدم حضور تامینی در جلسه بقیه وقت این برنامه به پرسش و پاسخ بین کاندیدای مذکور و دانشجویان صرف شد.

توزیع ویژه‌نامه، تراک، بیانیه و نشریه بین دانشجویان حاضر از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول