اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 175

احمدی: رعایت قانون راهبرد اساسی انتخابات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: رعایت قانون راهبرد اساسی انتخابات است.

احمدی: رعایت قانون راهبرد اساسی انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی عصر امروز در همایش نمایندگان فرماندار و سربازرسان و ناظر مسئولان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان گنبدکاووس که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری انتخابات سالم برمبنای قانون از افتخارات نظام است.

وی انتخابات را نشانه رشد و بالندگی مردم عنوان کرد و با اشاره به شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها تصریح کرد: علاوه بر شاخص‎های فرهنگی، اقتصادی یکی از علائم رشد یافتگی کشورها در حوزه سیاسی برگزاری انتخابات قانونی بر اساس اراده ملت است.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس همچنین اذعان کرد: برگزاری انتخابات در کشور ما از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا حکومت در کشور ما مبتنی بر آرای مردم است و موضوع انتخابات در قانون اساسی آمده است و چون حکومت اسلامی است انتخابات یک موضوع عقیدتی تلقی می‎شود.

احمدی برگزاری انتخابات را دارای ابعادی دانست که برهم خوردن آرایش سیاسی، یکی از آن وجوه است و در نتیجه آن کسانی از صحنه سیاست می‎روند و کسان دیگری وارد صحنه می‌شوند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از وجوه انتخابات تلاطم فضای سیاسی حاکم بر جامعه است که در سال 88 دشمنان و فتنه‌گران از این فضا که نقطه قوت نظام بود سوءاستفاده کردند و برای مدتی کشور را دچار تلاطم کردند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه همه برگزارکنندگان انتخابات نهایت تلاش خود را در برگزاری انتخاباتی کاملاً سالم به کار خواهند بست به برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای اعضای شعب اعم از نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه، اعضای هیئت نظارت و بازرسی در شهرستان گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: همه این آموزش‎ها در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و کاملاً قانونی انجام شده است.

احمدی انتخابات را دارای خاستگاه قانونی و مردمی دانست و گفت: اعضای شعب از اقشار مختلف مردم هستند و برگزارکنندگان انتخابات از شروع رای‌گیری تا پایان انتخابات خود مردم هستند.

وی برگزاری انتخابات را در این دوره دارای ویژگی‎ها و حساسیت‎هایی خاصی دانست و گفت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین انتخابات بعد از فتنه و تلاطم سال 88 است و باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

وی تصریح کرد: انتخابات قضیه‌ای کاملاً جدی است که دقیق و درست انجام می‌شود و ساز و کار انتخابات در کشور ما به گونه‌ای است که امکان تقلب در آن وجود ندارد و دراین عرصه نقش نمایندگان هیئت نظارت در مراحل برگزاری انتخابات بسیار مهم است و نمایندگان فرماندار، ناظران، بازرسان و اعضای شعب از معتمدان شهرستان و امین مردم و امانت‌دار آرای هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول