اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم-244

اخلاق، شاه‌ کلید بهارستان

خبرگزاری فارس: پذیرفته شدن در صندوق‌های اخذ رای، همواره به معنای قبول ‌شدن در آزمون اخلاق انتخابات نیست.

اخلاق، شاه‌ کلید بهارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، برجسته‌ترین و سرنوشت‌سازترین رویداد ملی در سال جاری تا چند روز آینده با اعلام آرای نمایندگان به پایان می‌رسد اما آنچه مهم است این است که کاندیداها بدانند رویای رسیدن به بهارستان با وعده‌های دروغین محقق نمی‌شود.

با رسیدن به روزهای آخر انتخاب وعده و وعیدهای مختلف رونق بیشتری گرفته و در همین راستا نیز بازار شایعات در شرق مازندران گرم و به نوعی داغ است و باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که پذیرفته شدن در صندوق‌های اخذ رای، همواره به معنای قبول شدن در آزمون اخلاق انتخابات نیست.

ورود برخی اخلاق ناپسند انتخاباتی از کاندیدها و هواداران در این روزهای پایانی، بر مذاق برخی از مردم خوش نمی‌آید و باید در این راستا با توجه به تاکیدات فراوان رهبری و مراجع تقلید از بداخلاقی‌های انتخاباتی و همچنین تخریب جلوگیری شود.

اکنون زمان رفع خصومت‌های گذشته و این سرزمین هم سرزمین فرصت‌های از دست رفته نیست که بخواهیم برای به دست آوردن یک رای به تخریب چهره‌های مختلف تن در دهیم و آخرتی برای خود در نظر نداشته باشیم.

* هیچ حد و مرزی برای برخی کاندیدا وجود ندارد

محمدتقی میرزایی درباره رفتارهای تبلیغاتی در شرق مازندران به خبرنگار فارس در نکا گفت: هیچ حد و مرزی برای برخی کاندیدا وجود ندارد و حتی از تریبون مساجد نیز برای بیان دیدگاه‌های نه چندان مناسب خود و تخریب رقیب استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از نظر شرعی نیز ریختن آبروی برادر و خواهر مسلمان اشکال دارد، خاطرنشان کرد: ای کاش همچنان که اعلام شده در این باره پیگیری در همین زمان تبلیغات انجام شود و همچنین کاندیداها از وعده و وعیدهای دروغین بپرهیزند.

* آسفالت گرم به نام کاندیدا

علیرضا براری یکی دیگر از شهروندان نکایی نیز در این باره می‌گوید: برخی از کاندیداها وظایف خود را با وظایف شورا و شهرداری قاطی کرده‌اند و در این راستا بدون در نظر گرفتن سطح فهم مردم عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته شهرداری و شورای شهر نکا اقدام به بازسازی و قیرپاشی قسمتی از ورودی شهر نکا در حول محور میدان امام حسین (ع) کرده است که یکی از کاندیداهای این حوزه این بازسازی و روکش جاده را به خود انتصاب داده و از این فرصت باقیمانده نیز برای کسب آرای خود استفاده می‌کند در حالیکه شهرسازی در حیطه زحمتکشان شورای شهر و شهرداری است.

براری گفت: دروغ برای برخی از کاندیدا از نوشیدن آب نیز راحت‌تر است و در این شب و روزهای هیجانی که شاید قطر‌ه‌ای آب از گلوی آنان پایی نمی‌رود اما این دروغ و وعده‌های پوچ و نافرجام به آسانی برایشان هضم می‌شود.‌

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه در دوره‌های مختلف از کمبودهای مختلف رنج برده و بسیاری از وعده‌ها بی‌نتیجه مانده است که در همین رابطه نیز برگزاری انتخابات گذشته و بر زمین ماندن بسیاری از مطالبات مردم، آنان را دلسرد کرده است و جا دارد که کاندیداها در دو روز باقیمانده، مواضع خود را روشن‌تر برای مردم بیان کنند.

براری با بیان اینکه شاید برخی از این کاندیداها مردم را دست کم گرفته‌اند، بیان کرد: نادیده گرفتن مخاطب و دست کم گرفتن شعور عمومی از جمله مواردی است که برای بسیاری از کاندیداها آسان شده است، در حالی که مردم ما با حضور در صحنه‌های مختلف این انقلاب شعور بالای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: اگر نبود همت و هوشیاری این مردم، فتنه 88 به کجا کشیده می‌شد و این آقایان که اکنون دایه دلسوزتر از مادر برای ملت شده‌اند، مگر بیداری این ملت را در آن دوران ندیده‌اند، این ملت همواره هوشیار است و وعده‌های دروغین در آنان کارساز نیست اما باید آگاهی‌رسانی شود تا از ساده‌اندیشی برخی از افراد برای کسب آرای بیشتر سوءاستفاده نشود.

میزان وعده‌های دروغین انتخاباتی در زمان تبلیغات شاید بر مذاق بسیاری از کاندیداها، هواداران و حتی بسیاری از مردم خوش آید اما این مسئله در بعد از انتخابات و با عملی نشدن تک تک این وعده‌ها به فاجعه تبدیل شده و دلسردی را در بین مردم حاکم می‌کند که باید قدری بهتر در این راستا فکر کنیم.

* برخورد با هر نوع تخلف انتخاباتی

فرماندار نکا نیز در گفت‌وگو با فارس درباره بداخلاقی انتخاباتی گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی از شرایط برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم است.

رضا آزادی کناری بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و اظهار داشت: نامزدها نباید با موضع‌گیری، موجب تضییع حقوق دیگران شوند و مردم را دلسرد کنند.

وی ادامه داد: هر نوع تخلف انتخاباتی و اخلاق انتخاباتی در صورت گزارش موثق پیگیری و برخورد قاطع با متخلف انجام می‌شود.

* آسیب‌های انتخاباتی به وحدت همه‌جانبه ملت لطمه می‌زند

امام جمعه نکا نیز در این باره به فارس گفت: تخریب انتخاباتی برای به دست آوردن پست و مقام کاری غیراخلاقی و مذموم است و نباید در جامعه نمودار شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی افزود: آسیب‌های انتخاباتی به وحدت همه‌جانبه ملت لطمه می‌زند و باید از تخریب یکدیگر، بداخلاقی انتخاباتی و بروز ناهنجاری‌ها در جامعه دوری کرد.

وی بیان کرد: مردم باید با حضور پرشور در انتخابات نماینده اصلح، کارآمد و شایسته روانه مجلس کنند و شایسته‌سالاری مدنظر باشد.

------------------------

گزارش از مریم نظری

-----------------------

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول