اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 242

تبلیغات درست راه ورود به بهارستان/ قانون‌گذار قانون‌شکن نمی‌شود

خبرگزاری فارس: با شروع تبلیغات کاغذی انتخابات، روش‌های زیادی برای تبلیغ مورد استفاده قرار می‌گیرد که صرف نظر از میزان تاثیرگذاری این روش‌ها، استفاده از مسائل اعتقادی در این تبلیغات خیابانی جای تامل دارد.

تبلیغات درست راه ورود به بهارستان/ قانون‌گذار قانون‌شکن نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، 12 اسفند ماه امسال یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در دهه چهارم حیات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و انتخابات در این روز هچون تمام انتخابات در سه دهه گذشته می‌تواند موجب افتخار و عزت مردم ایران در بین ملت‌های جهان شود.

انتخابات واژه‌ای است که به جمهوریت نظام اسلامی روح و زندگی می‌بخشد و موجب مدل شدن این نظام منحصر به فرد در جهان سرمایه ‌سالار امروز می‌شود.

در حقیقت اتکا به رای و نظر مردم در قلب جمهوری اسلامی زمانی به اثبات رسید که تنها چند 10 روز پس از انقلاب مردم ایران حتی مدل حکومتی کشور نیز با مراجعه به رای و خواست مردم انتخاب شد.

و همه اینها نشان از اهمیت انتخابات و بیان‌کننده حساب ویژه‌ای ‌است که نظام اسلامی بر روی خواست، نظر و آرای مردم باز کرده، اما در انتخابات یک اصل مهم و تعیین‌کننده تبلیغات است، اینکه یک نامزد انتخاباتی با تمام تجربه، سواد، تعهد و خلوصی که دارد چگونه آن را به میدان قضاوت و انتخاب مردم به عنوان تعیین‌کننده نهایی این میدان بگذارد مهم‌ترین چیز محسوب می‌شود.

تبلیغات در واقع ویترین یک نامزد انتخاباتی برای جلب نظر مشتریان که همان رای‌دهندگان هستند به شمار می‌رود.

سوابق کاری، دیدگاه‌های یک کاندیدا در موضوع‌های مهم و همچنین راهکارهای وی برای مدیریت بهتر منابع منطقه از جمله مواردی است که افراد در تبلیغات خود منعکس می‌کنند که نیازمند تجربه کافی در این موارد است.

افرادی که پای در این عرصه گذاشته‌اند در واقع با ارائه این مطالب که لازمه یک نماینده است و نوع چیدمان این موارد در تبلیغات خود می‌تواند نظر مخاطبان و مردم را به سمت خود جلب کند.

یک تبلیغات خوب می‌تواند همانند تیتر یک خبر مناسب مخاطب را به سمت خبر و کاندیدا بکشاند و برعکس برترین اخبار و مناسب‌ترین نامزدهای انتخاباتی نیز در پشت یک تیتر نامناسب و تبلیغات ضعیف بلااستفاده و بی‌انتخاب می‌مانند.

* قانون‌گذار به قانون‌شکنی متوسل نمی‌شود

تخریب و سیاه‌نمایی، وعده‌های سر خرمن و خرج‌های آنچنانی نمونه‌هایی از تبلیغ نادرست است و باید به این نکته مهم توجه داشت که قانون‌گذار به قانون‌شکنی متوسل نمی‌شود و برای راه یافتن به خانه ملت به هر روشی دست نمی‌زند.

حکایت کاندیداهایی که با این روش‌ها سعی در یافتن درب خانه ملت می‌کنند حکایت مثل معروف"سال نیکو از بهارش پیداست "محسوب می‌شود که انگار این افراد بسیار قلیل هنوز به این مورد فکر نکرده‌اند که مردم بهتر از همه این مسائل را زیر ذره‌بین دارند.

خوب است که کاندیداهایی که از قانون‌شکنی در تبلیغات و استفاده از روش‌های نادرست استفاده نمی‌کنند در سخنرانی‌های خود به این مساله اشاره کنند و با گفتن جمله "من و ستادم از تخریب استفاده نمی‌کنیم" مردم را از تبلیغات درست و قانون‌گرایی قانون‌گذار آینده باخبر کنند.

در واقع این کار ضمن کمک به بهبود فضای تبلیغات انتخاباتی، هم به تمایز کاندیداهای قانونگرا کمک می‌کند و هم به طرفداران که خیالاتی در سر دارند هشدار جدی می‌دهد.

برخی اوقات انتشار برخی خبرهای منفی تایید نشده در مورد کاندیداها نیز مشاهده می‌شود که منتشرکننده این اخبار در تعدادی سایت‌های خبری به جو بداخلاقی انتخاباتی دامن می‌زنند.

* چاپ دعا‌ها پشت تراکت‌های تبلیغاتی

استفاده از آیات مبارک قرآنی و دعا در پشت تراکت‌ها و عکس‌های تبلیغاتی نامزدها یکی دیگر از راه‌های نادرست تبلیغات انتخاباتی است که بعضا به واسطه افتادن این برگه‌ها در کوچه و خیابان موجب بی‌احترامی به کلام حق می‌گردد.

ضمن اینکه دین و مذهب تمام مردم کشور به استثنا نمایندگان محترم اقلیت‌های دینی در مجلس برای همه مشخص و آشکار است و چاپ دعا و آیات آسمانی قرآن در پشت برگه‌های انتخاباتی هیچ معنایی که ندارد مطمئناً اثرات بدی نیز به همراه خواهد داشت که از آن جمله افتادن این اوراق در کوچه و خیابان‌هاست.

به گواه بسیاری از مردم که بارها این صحنه‌ها را مشاهده کرده‌اند تعداد زیادی از این برگه‌های صرفا تبلیغاتی زیر دست و پای افراد می‌افتد که این با اصول و اعتقادات ما سازگاری ندارد.

جا دارد کاندیداهای مجلس به جای استفاده این نوع تبلیغات و استفاده از این آیات نورانی در تبلیغات به روش‌های مناسب‌تر اقدام کنند و چنانچه از قبل این برگه‌ها آماده کرده‌اند برای احترام به مقدسات یا استفاده نکنند و یا در حین تبلیغات در اماکنی مانند مساجد اقدام به پخش آن کنند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول