اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای نمایندگی مجلس نهم:

کاندیداها صحنه انتخابات را با زمین فوتبال اشتباه نگیرند

خبرگزاری فارس: کاندیدای مجلس نهم در فومن و شفت گفت: برخی کاندیداها صحنه انتخابات را با زمین فوتبال اشتباه گرفته‌اند و از طرفداران خود می‌خواهند به خیابان‌ها بریزند و پایکوبی کنند.

کاندیداها صحنه انتخابات را با زمین فوتبال اشتباه نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن کیوان میرزایی فشالمی پیش از ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان با بیان اینکه نماینده مجری قانون نیست و تنها وظیفه قانونگذاری را به‌ عهده دارد اظهار داشت: نماینده مجلس علاوه بر قانونگذاری بر حسن اجرای قوانین وضع شده نظارت دارد و به عنوان چشم مردم ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: در یک جامعه اسلامی عالم‌ترین، با تقواترین، با سوادترین و بهترین افراد یک جامعه باید عهده‌دار نمایندگی شوند و مردم نیز به دنبال کسانی برای محول کردن این وظیفه سنگین باشند که در زمینه علم، تحصیلات، تقوا و شعور اجتماعی، آشنا بودن به علوم و فنون امروزی و داشتن اعتقادات دینی و مذهبی از همه برتر باشند.

کاندیدای مجلس نهم با بیان اینکه دشمن از انسجام و وحدت ملت ایران می‌ترسد افزود: هر رأی ملت ایران به صندوق‌های رأی مهر تاییدی به نظام، سیستم و حکومت است و همانگونه که مردم در تمام صحنه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام داده‌اند در این دوره از انتخابات نیز بار دیگر موجب سربلندی نظام می‌شوند.

وی افزود: زمانی که دشمنان و استکبار جهانی می‌بینند مردم به صورت منسجم و متحد پشت رهبر و حکومت خود ایستاده‌اند از تعرض خود چه در قالب جنگ نرم و جنگ سخت می‌ترسند و وادار به عقب‌نشینی می‌شوند.

میرزایی فشالمی، انتخابات را دفاع از خود با ابزار آرای مردم دانست و اذعان داشت: کشور ایران در برهه‌ای از زمان قرار دارد که با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی، علمی، فناوری و دیگر علوم موجب حساسیت دشمن شده است که دشمن ادامه پیشرفت ایران را موجب الگو و محور قرار گفتن آن برای دیگر کشورهای استقلال‌طلب می‌داند و چنین موضوعی سبب شده تا دشمن برای جلوگیری از محور قرار گرفتن ایران برای دیگر کشورها به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر توطئه داشته باشد.

وی متذکر شد: دشمنان قسم‌خورده نظام از ابتدای انقلاب برنامه‌های راهبردی خود را برای جلوگیری از پیشرفت‌های ایران دنبال کردند و از هیچ فرصتی دریغ نداشتند اما ملت ایران با هوشیاری خود تمام ترفندهای دشمنان را باطل کرده است.

کاندیدای مجلس نهم در فومن و شفت، اضافه کرد: مشکل ایران با دنیای استکبار به همین زودی و سادگی برطرف نمی‌شود و تا زمانی که دشمن خوی استکباری داشته باشد ما شاهد توطئه آن خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی تحت سلطه بیگانگان قرار نمی‌گیرد تصریح کرد: اگر ملت ایران بخواهد که سکانداران نظام تصمیمات درست بگیرند و منافع ملت را به بیگانگان نفروشند و به دشمن امتیاز ندهند باید پشت نظام و ولایت فقیه باشند که در این صورت نظام بیمه می‌شود.

میرزایی فشالمی انسجام و وحدت و ولایت‌مداری ملت ایران را سپری در برابر تهاجمات دشمن نامید و اذعان داشت: این امر دست درازی دشمن را کوتاه می‌کند.

وی مشکل اصلی گیلان و حوزه انتخابیه فومن و شفت را وضعیت اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین چالش و آسیبی که جوانان ایران از آن رنج می‌برند مشکل اشتغال است به طوری که موجب بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد و ناامنی‌های اجتماعی شده و به دنبال عدم تمکین جوانان به ازدواج بیماری‌های جسمی، روانی و اجتماعی در جامعه رواج یافته است.

کاندیدای مجلس نهم در حوزه انتخابیه فومن و شفت وضعیت اشتغال در گیلان را نامناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: آمار بیکاری در گیلان به ویژه شهرستان‌های فومن و شفت بسیار بالاست و با وجود چنین مشکلی، ضرورت دارد که نظام برای سروسامان دادن به وضعیت اشتغال جوانان بسیج شود و نمایندگان نیز با یک همت جهادگونه در برطرف کردن معضل بیکاری حرکت کنند.

وی به وضعیت چگونگی تبلیغات برخی کاندیداهای فومن انتقاد کرد و ابراز داشت: از ابتدای فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها، مسئولان اجرایی، نظارت و شورای نگهبان تلاش می‌کنند که شرایط انتخابات این حوزه بر مدار قانون حرکت کند اما تنها در حد تذکر بوده و با متخلفان هیچ برخوردی صورت نگرفته است.

میرزایی فشالمی با اشاره به اینکه رقبا در اجرای قوانین شانه خالی می‌کنند متذکر شد: اینکه کاندیدایی از طرفداران خود بخواهد برای جوسازی به سطح شهر و خیابان‌ها بیایند خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: در عرصه انتخابات باید علم، ادب، شخصیت و برنامه‌های فکری و سیاسی کاندیداها در یک فضای آرام همراه با شعور و شعف به نمایش گذاشته شود نه اینکه با فراهم کردن فضای پر سر و صدا و به راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی به داخل خیابان‌ها تظاهر به مقبولیت کنیم.

نامزد انتخابات از حوزه انتخابیه فومن و شفت خاطر نشان کرد: عده‌ای از کاندیداها صحنه انتخابات را با زمین فوتبال اشتباه گرفته‌اند و از طرفداران خود می‌خواهند برای تخلیه هیجان به خیابان‌ها بریزند و به پایکوبی بپردازند اینگونه جوسازی و تبلیغات نابرابر باید کنترل شود.

وی افزود: فضای انتخابات فضایی برای نشان دادن شعور اجتماعی، درک بالای سیاسی است که عده‌ای به جای ارائه برنامه و افکار با حرکات و سکنات نادرست خود وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرند رقیبان خود را به باد تهمت و ناسزا گرفته و با ایجاد هیجان‌های نامعقول فضای شهر را به تنش و بی‌نظمی می‌کشند.

میرزایی فشالمی با تصریح بر اینکه کاندیداها رفتار اسلامی و انسانی را رعایت کنند افزود: این جوسازی‌ها در خور نظام مقدس اسلامی نیست و باید پیش از آنکه اتفاق ناگوار فتنه 88 رخ دهد مدیریت شود و از ایجاد بستر برای سوء‌استفاده افراد نااهل و غافل جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول