اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 146

سوخته‌سرایی: زیرساخت‌ها برای انتخابات کاملا رایانه‌ای در علی‌آباد‌کتول مهیا است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه شهرستان علی‌آباد‌کتول گفت: زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی کاملا رایانه‌ای در این شهرستان مهیا است.

سوخته‌سرایی: زیرساخت‌ها برای انتخابات کاملا رایانه‌ای در علی‌آباد‌کتول مهیا است

محمد سوخته‌سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: حوزه‌های انتخابیه علی‌آبادکتول با آموزش‌های لازم به کارشناسان مجرب خود در بخش آی‌تی آمادگی کامل برای انجام انتخاباتی کامل رایانه‌ای سالم و باشکوه را دارد.

وی با بیان اینکه 10 درصد انتخابات کل کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و علی‌آبادکتول جزو شهرستان‌هایی است که انتخابات را به صورت الکترونیکی پیش می‌برد افزود: حوزه‌های انتخابیه شهرستان علی‌آبادکتول با آموزش‌های لازم به کارشناسان مجرب خود در بخش آی‌تی آمادگی کامل برای انجام انتخاباتی سالم و باشکوه را دارد.

سوخته‌سرایی تصریح کرد: انتخابات الکترونیکی با در اختیار داشتن سه سیستم به نام‌های ترمینال امین، ترمینال اجرایی و ترمینال نظارت انجام می‌گیرد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه شهرستان علی‌آباد‌کتول که از ترمینال امین به‌عنوان جایگزینی برای صندوق اخذ رأی نام برد افزود: ترمینال اجرایی سیستمی است که کاربر رایانه پشت آن قرار می‌گیرد و ترمینال نظارت هم به‌عنوان ناظر شورای نگهبان مستقر در شعبه فعالیت می‌کند.

وی در خصوص وظایف این سیستم‌ها خاطر نشان کرد: ترمینال اجرایی به احراز هویت رأی‌دهندگان، صدور تعرفه الکترونیکی، امکان تخلیه آرا و تأئید مراحل شمارش آرا می‌پردازد و ترمینال نظارت تمام کارکردهای اجرا را کنترل می‌کند.

سوخته‌سرایی بیان کرد: هر یک از این دستگاه‌ها مجهز به تجهیزات جانبی همچون حافظه‌های امنیتی و حافظه‌های جانبی هستند که اگر نباشند کار با سیستم امکان‌پذیر نیست.

وی با معرفی دستگاه GSM گفت: این دستگاه به ترمینال اجرایی وصل می‌شود که وظیفه برقراری ارتباط با مرکز وزارت کشور را برعهده دارد که در این صورت تمام فعالیت‌های انجام شده به صورت آنلاین به وزارت کشور ارسال می‌شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه شهرستان علی‌آبادکتول در خصوص نحوه استعلام رأی‌دهندگان خاطر نشان کرد: پس از مراجعه رأی دهنده به حوزه، اطلاعات فرد در سیستم ثبت و به ناظر مستقر در شعبه ارسال می‌شود و در صورت عدم مشکل، مجوز صدور تعرفه صورت می‌گیرد.

سوخته‌سرایی با بیان اینکه 14 حوزه انتخابیه در سطح کشور به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار می‌کنند تصریح کرد: برای هر شعبه دو کاربر و برای هر شعبه سیار و هر چهار شعبه ثابت اخذ رأی یک پشتیبان فنی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اخذ رأی به طور میانگین بین 20 ثانیه تا یک دقیقه زمان می‌برد افزود: از دیگر مزیت‌های این روش سهولت رأی دادن برای افراد بی‌سواد است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه شهرستان علی‌آباد‌کتول ادامه داد: در دوره‌های گذشته افراد بی‌سواد برای رأی دادن مجبور بودند فردی را به همراه خود بیاورند و یا از شخصی ناشناس کمک بخواهند، اما با وجود این سیستم، فرد پس از وارد کردن کد کاندیدای موردنظر تصویر کاندیدا را در سیستم می‌بیند و این‌گونه می‌تواند از انتخاب خود مطمئن شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول