اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری:

مشارکت زنان در جامعه محافظت از سرمایه اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‎های مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: ورود و مشارکت بیشتر زنان در جامعه خود نوعی تجدید و محافظت از سرمایه اجتماعی است.

مشارکت زنان در جامعه محافظت از سرمایه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان پروین هدایتی در حاشیه نشست جنبش بیداری اسلامی که با حضور سازمان‎های مردم نهاد زنان و خانواده استان گلستان در فرمانداری گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین شیوه بهره‎گیری از مشارکت فعال و همه‎جانبه مردم در روند توسعه، سازمان‎های غیردولتی هستند که به‎عنوان بخش سوم در کنار بخش خصوصی و دولت در اداره جامعه نقش ایفا می‎کنند.

وی ظهور سازمان‎های مردم نهاد در جامعه را نتیجه وجود و تشکیل سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: سازمان‎های مردم نهاد همچنین سبب ارتقای سرمایه اجتماعی نیز خواهند شد.

معاون توسعه مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری متذکر شد: سمن‎ها، زمینه‎ساز مشارکت مردم در امور اجتماعی و بستر تحققِ توسعه انسانی در جامعه‌اند.

هدایتی افزود: توسعه انسانی زمانی به منصه ظهور می‎رسد که انسان‌ها نه تنها از فرصت، موقعیت و امکان برابر، برای بروز قابلیت‌ها و استعدادهای خود بهره‎مند باشند، بلکه شرایط مناسبی برای به‎کارگیری افراد شایسته نیز فراهم باشد.

وی دستیابی به یک سامانه مطلوب اجتماعی را در گرو ساز و کاری هدفمند و متعامل میان دولت، سازمان‎های مردم نهاد و بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: آنچه شکل‎گیری این ساز و کار نیاز دارد، سرمایه اجتماعی است که از سه مؤلفه اعتماد اجتماعی، انسجام اجتماعی و حضور فعالانه اجتماعی، تشکیل می‎شود.

معاون توسعه مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: بدون وجود اعتماد، انسجام و مشارکت اجتماعی، مفهومی به نام سرمایه اجتماعی جلوه بیرونی ندارد و به تبع آن، سازمان مردم نهاد که متکی بر سرمایه اجتماعی است، به منصه ظهور نمی‎رسد و یکی از ارکان جامعه نیز شکل نمی‎گیرد.

هدایتی در پایان گفت: اندیشه‎های راهبردی در سطح کلان کشور با ابتکار عمل مقام معظم رهبری برنامه‎ریزی شد و از سال 1388 برگزاری چنین جلساتی رنگ عملیاتی به خود گرفت که تاکنون 20 نشست راهبردی در همین راستا با معظم‎له گذاشته شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول