اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

انتخابات مظهر مشارکت ملی و عرصه امتحان الهی است

خبرگزاری فارس: انتخابات مظهر مشارکت ملی و عرصه امتحان الهی است در این راستا مسئولیت‌پذیری، بسیج همگانی در انجام تعهدات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی به ویژه در تشکیل مجلسی مقتدر و تسهیل در تعاملات سیاسی و اجتماعی است.

انتخابات مظهر مشارکت ملی و عرصه امتحان الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پشتیبانی از اقدامات و فعالیت‌های وحدت‌بخش و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله وظایفی است که مجلس می‏تواند جامعه را به سوی تحول و توسعه در عرصه‏های مختلف سوق می‏دهد.

با توجه به منافع و مصالح ملی آنچه امروز مورد توجه بوده، حفظ و صیانت از حقوق مردم و مصالح کشور است که مجلس، این عصاره ملت لازم است آن را مورد توجه قرار دهد.

مأموریت مجلس شورای اسلامی در تبیین و ترسیم برنامه حرکت نظام به سمت تحقق ارزش‏ها و آرمان‏های متعالی نظام بسیار مهم است.

نقش مجلس در دهه پیشرفت، عدالت و تحقق آرمان‏های اسلام و انقلاب با تصویب قوانین و مقررات محقق می‏شود که این امر بر اهمیت جایگاه خانه ملت می‏افزاید.

حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار در داشتن مجلسی کارآمد است و امروز ایران اسلامی در شرایط امنیتی خوبی به سر می‏برد.

مجلس شورای اسلامی نیز در تعمیق بخشیدن به این آرامش، ثبات هرچه بیشتر و رشد و توسعه همه‌جانبه بسیار تاثیرگذار است.

انقلاب اسلامی در عرصه‏های جهانی توفیقات ارزشمند بسیاری را کسب کرده است که یکی از این توفیقات، موفقیت در انتقال مفاهیم ناب و مقدس انقلاب اسلامی به نسل امروز ملل شرق و غرب جهان است.

بر اساس سخنان بسیاری از نظریه‏پردازان غربی آنچه در قلب نظام سرمایه‏داری به عناوین مختلف و اغلب اقتصادی روی می‏دهد، دارای نمونه و رعشه‏هایی از انقلاب اسلامی ایران است.

دشمن نه تنها در این 33 سال بلکه بسیار پیش از این سه دهه، دشمنی خود با بیداری مردم ایران اسلامی را آغاز کرده بود.

کارنامه ذلت‏بار استکبار جهانی و ایادی منطقه‏ای آن در زمینه‏های مختلفی نظیر جنگ تحمیلی، اعمال تحریم‏های اقتصادی، دسیسه‏های خراب‏کارانه، تحریک قومیت‏های داخلی و جریان‏های سیاسی کاملا روشن و آشکار است.

رهبر معظم انقلاب در ماه‏های اخیر در نشست‏های مختلفی به موضوعات مهم و اساسی در این عرصه اشاره داشتند.

دشمنان درصدد هستند که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نشاط و حضور پرشور و استقبال مردم برگزار نشود و توطئه‏های اخیر آنها در همین راستاست.

باید بر خلاف توطئه‏های دشمنان عمل کنیم، مردم ما همواره هوشیار و مراقب توطئه‏ها و نقشه‏های دشمنان هستند و همانطور که دشمنان در 22 بهمن به دنبال این بودند که مردم حضور کم‏رنگی در راهپیمایی داشته باشند ولی دیدیم که حماسه دیگری آفریده شد و در انتخابات آتی نیز مایوس خواهند شد.

خطبه‏های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب تاثیر بسیار چشمگیری در نشاط جامعه و مردم داشته است.

نظرسنجی‏ها گویای این مطلب است که هر چقدر به روز برگزاری انتخابات و رای‏گیری نزدیک می‏شویم، مشارکت، استقبال و شور و نشاط مردم افزایش پیدا می‏کند.

انتخابات در کشورهای دیگر یک وظیفه ملی است، به شرط آنکه سالم برگزار شود اما در ایران اسلامی حضور در این عرصه یک تکلیف شرعی و وظیفه‏ای الهی قلمداد می‏شود که خدای تبارک و تعالی سرنوشت امت اسلامی را به دست خود آنها سپرده است.

سرنوشت جامعه در ایران اسلامی با همین انتخابات مشخص و معین می‏شود از این‌رو، شرکت در این عرصه عبادی و سیاسی وظیفه‏ای الهی است.

مردم در این حرکت بزرگ باید با انتخاب نمایندگانی قوی، اسلامی و صالح به سازندگی کشور کمک کنند و هرکس در این عرصه سرنوشت‏ساز کوتاهی کند، علاوه بر گرفتاری در عذاب الهی از موهبت عمل به وظیفه‏ای شرعی نیز محروم می‏ماند.

حضور گسترده و پرشور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عاملی برای امیدواری جنبش‏های بیداری اسلامی برای ادامه مبارزه است بنابراین حضور در انتخابات موجب هراس دشمنان است.

دشمنان ایران اسلامی با مشاهده این حضور حداکثری بسیاری از نقشه‏های شیطانی و ترفندهای خصمانه خود را خنثی شده می‏بینند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول