اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی _1

12 اسفند نقطه عطف مشارکت سیاسی مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه پایداری خراسان‌‌رضوی گفت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند نقطه عطفی در مشارکت سیاسی بالای مردم می‌شود.

12 اسفند نقطه عطف مشارکت سیاسی مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدهاشم بنی‌هاشمی صبح امروز در دومین مناظره خبری خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی با عنوان فرصت‌ها و نیازهای مجلس نهم که در محل سالن کنفرانس خبری این خبرگزاری در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز مردم مشهد مانند مردم سایر شهرهای کشور دغدغه حضور بالا در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را دارند.

بنی‌هاشمی افزود: هم‌چنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ایران اسلامی امروز در یک پیچ تاریخی و یک نقطه عطف بسیار مهم قرار دارد و انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی کانون این نقطه عطف خواهد بود پس باید انتخابات هر چه باشکوه‌تر برگزار شود و سند جدیدی از مشارکت بالای مردم رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان جنگ تحمیلی عده‌ای خالصانه از جان و مال خود گذشتند و در راه دفاع از مرزهای ایران اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و در انتخابات مجلس نیز باید افرادی که خود را واقعاً خادم مردم می‌دانند، وارد گود رقابت سالم با سایر کاندیداها شوند.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه پایداری خراسان‌رضوی گفت: مردم ایران باید با حضور حداکثری خود در انتخابات 12 اسفند ضمن لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، پاسخ محکمی به تهدیدها و فشارهای اخیر کشورهای استکباری بدهند.

طرح سؤال از رئیس‌جمهور سیاسی شده است

بنی‌هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وقایع اخیر کشور گفت: مجلس باید بتواند در بخش‌های نظارتی و نیز قانون‌گذاری مطابق انتظار مردم عمل کند و در این زمینه‌ها هیچ‌گونه قصوری در عملکرد مجلس نباید باشد.

عضو جبهه پایداری خراسان‌رضوی افزود: یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظارتی مجلس، تحقیق و تفحص و هم‌چنین سؤال از رئیس جمهور است که حتی ممکن است در نهایت منجر به استیضاح رئیس‌ جمهور شود.

کاندیدای اصولگرای مجلس نهم خاطرنشان کرد: اگر مجموعه ابزارهای نظارتی اشاره شده را از مجلس بگیریم، نقش مجلس در امور کشور بسیار کم خواهد شد و دیگر آن مجلس را نمی‌توان یک مجلس واقعی نامید.

بنی‌هاشمی در ارتباط با طرح سؤال از رئیس‌جمهور افزود: گاهی سؤال کردن جنبه سیاسی به خود می‌گیرد یعنی نمایندگان تلاش می‌کنند از این حربه به سود خود و به سود مطامع سیاسی خود استفاده کنند و هدف اصلی در این میان گم می‌شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از مردم تنها از طرح سوال از رئیس‌جمهور مطلع هستند اما از محتوای آن خبر ندارند و نمی‌دانند ماهیت سؤالات مطرح شده چیست و از سوی دیگر در خود مجلس هم این طرح سؤال بسیار سیاسی شده است.

عضو جبهه پایداری در مشهد تصریح کرد: سؤال و نظارت حق مجلس است، اما اینکه این سؤال چگونه مطرح شود مهم است و نباید از این اختیار بالای مجلس در راستای اهداف سیاسی استفاده کرد.

برای حل حاشیه‌نشینی در مشهد باید برنامه‌ریزی کرد

بنی‌هاشمی در ادامه در ارتباط با مشکلات خاص شهر مشهد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر مشهد، بحث حاشیه‌نشینی اطراف آن است و باید برای حل آن از ظرفیت‌های قانونی موجود در مجلس شورای اسلامی استفاده کرد.

وی ادامه داد: حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد یک مشکل قدیمی است و حتی کوچک شدن استان نیز این مشکل را حل نکرد.

عضو جبهه پایداری در مشهد ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی باید همگرایی نمایندگان شهر مشهد از طریق ایجاد مجمع نمایندگان مشهد در کنار مجمع نمایندگان استان بیشتر شود و این مجمع برای مشکلات خاص شهر مشهد مانند حاشیه‌نشینی برنامه‌های راهبردی تنظیم کند.

مجلس برای اشتغال مولد برنامه‌ریزی کند

بنی‌هاشمی در ادامه مهم‌ترین مشکل جوانان کشور را  اشتغال دانست و گفت: بیکاری و نبود اشتغال جوانان ریشه سایر نابسامانی‌های اجتماعی مانند اعتیاد و فساد اخلاقی است و باید برای ریشه‌کن کردن معضل بیکاری برنامه‌ریزی صحیحی انجام شود و در این زمینه مجلس نقش بنیادینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال باید مدیریت شود و مجلس به دلیل اینکه مهم‌ترین نهاد قانون‌گذار در سطح کشور است، می‌تواند این نقش مدیریتی را به خوبی ایفا کند.

وی اشتغال صحیح را اشتغال مولد دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال نباید پول و سرمایه را بدون برنامه‌ریزی وارد بازار کار کنیم بلکه مجلس باید برای نهادینه کردن اشتغال مولد و نیز تولید رقابتی در سطح کشور برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دهد و سپس این برنامه‌ها را تبدیل به لوایح قانونی کند.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه پایداری خراسان‌رضوی گفت: فعالیت‌های تولیدی باید به صورت رقابتی انجام شود و دولت و مجلس در این زمینه از انحصاری‌ شدن تولید جلوگیری کنند.

بنی‌هاشمی تأکید کرد: تولید رقابتی باید علاوه بر سطح ملی و داخلی، در خارج از مرزهای ایران و در بُعد منطقه‌ای و حتی بین‌المللی بسترسازی کند تا از این راه سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال در نقاط مختلف کشور برای جوانان فراهم شود.

کاندیدای اصولگرای مجلس نهم شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات تصریح کرد: بخش خصوصی براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش فعال شود و البته دولت باید تا زمانی که بخش خصوصی قوام پیدا می‌کند از آن حمایت کند.

وی سیاست‌های اقتصادی دولت را خالی از ایراد ندانست و افزود: بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی حال حاضر کشور به دلیل نبود هماهنگی میان دولت با بخش خصوصی است و دولت باید زمینه گسترده‌تری برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول