اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند بیان کرد

3 آموزه گوهربار برای کاندیداهای انتخاباتی

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند در آستانه سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)، سه حدیث گرانقدر از ایشان متناسب با ایام تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی بیان کرد.

3 آموزه گوهربار برای کاندیداهای انتخاباتی

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تقارن ایام‏الله ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) و برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را باید به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: پاره‏ای از فرمایشات گران‏سنگ آن امام همام را می‏توان برای دوره تبلیغات انتخاباتی کنونی مجلس شورای اسلامی نیز به کار بست.

علاءالدینی ادامه داد: به نقل از آن امام معصوم (ع) آمده است که "اگر همه زشتی‏های دنیا را در خانه‏ای جای داده و قفلی بر در آن منزل قرار دهید، تنها کلیدی که می‏توان آن زشتی‏ها را دوباره در سطح عالم اشاعه دهد، کذب است".

امام جمعه دماوند اضافه کرد: با توجه به این فرمایش امام حسن عسکری (ع) باید همه کاندیداهای انتخاباتی و هواداران آنها از کذب و دروغ بپرهیزند.

وی با اشاره به دیگر احادیث آن حضرت و مرتبط با موضوع انتخابات خاطر نشان کرد: امام حسن عسکری (ع) در جایی دیگر می‏فرمایند که "خوش‏صورتی، جمال ظاهری است اما خوش‏عقل بودن جمال باطنی".

علاءالدینی ادامه داد: بر اساس این فرمایش امام، زیبایی انسان به صورت زیبا نیست؛ بلکه باید منطق و عقل انسان در تصمیم‏گیری‏های مهم به عنوان زیبایی مطرح باشد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: امروز نیز باید با تکیه بر سخنان نامزدهای انتخاباتی و به کارگیری عقل و منطق، فرد اصلح را راهی صحن قانون‏گذاری کشور کنیم.

وی تذکر عیوب در خفا را دیگر توصیه امام حسن عسکری (ع) به امت اسلامی خواند و افزود: از امام حسن عسکری (ع) نقل شده است که "اگر عیوب برادر خود را در خفا متذکر شوی، او را زینت بخشیده‏ای؛ اما اگر آن را نزد مردم بیان کردی، زشتی برادر خود را موجب شده‏ای".

علاءالدینی تصریح کرد: این سه حدیث گران‏مایه می‏تواند در اخلاق‏مداری انتخاباتی مورد استفاده نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره‏ای کوتاه به زندگی‏نامه امام حسن عسکری (ع) خاطر نشان کرد: امام حسن عسکری (ع) تنها 28 سال عمر کردند و شش سال امامت و ولایت امت اسلامی را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: آن حضرت با وجود خفقان حکومت سفاک بن‏العباس موفق به شبکه‏سازی جهت تدارک مقدمات غیبت امام زمان (عج) شدند.

علاءالدینی از وجه تشابه امام زمان (عج) با پیامبران الهی سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: امام عصر و الزمان (عج) به لحاظ طول عمر به حضرت نوح (ع)، به لحاظ غیبت به حضرت موسی (ع)، به لحاظ دوری از ناامیدی از دیدار دوباره به حضرت یوسف (ع) و به لحاظ ولادت به حضرت ابراهیم (ع) شبیه است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه نباید از ظهور امام زمان ناامید شد گفت: استفاده از واژه غیبت صرفا به جهت بیان عدم ظهور ایشان به کار می‏رود.

وی ادامه داد: از این رو ظهور ایشان جهت نابودی ظلم و ستم امری قطعی است که به اذن پروردگار متعال محقق می‏شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول