اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا نهمین انتخاب/99

افشارنادری: کاندیداها منشور اخلاقی انتخابات را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: کاندیداها باید منشور اخلاقی انتخابات را رعایت و از تخریب، التهاب‏آفرینی و ایجاد شایعات جلوگیری کنند.

افشارنادری: کاندیداها منشور اخلاقی انتخابات را رعایت کنند

سعید افشارنادری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در نشست‏های مکرری در شهرستان فیروزکوه مصادیق تخلفات قانونی را به کاندیداها و مسئولان ستادهای آنها و شماری از دست‏اندرکاران انتخاباتی یادآوری کردیم.

وی جلوگیری از راه‏اندازی کارناوال و رعایت مفاد قانون به ویژه در زمینه تبلیغات در ایام تبلیغات انتخاباتی را خواستار شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: همکاری با دست‏اندرکاران برگزاری انتخابات، خویشتن‏داری، انعکاس مسائل و احیانا ابهامات موجود به ستاد و اخذ پاسخ از مسیر و مجرای قانونی از جمله مواردی بود که در فیروزکوه یادآوری شد.

افشارنادری افزود: کاندیداها باید منشور اخلاقی انتخابات را رعایت کرده و از تخریب، التهاب‏آفرینی و ایجاد شایعات جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: داوطلبان نمایندگی در مجلس باید از متوسل شدن به شیوه‏هایی که در جامعه اسلامی تجویز نشده، خودداری و سعی کنند تا برنامه‏های مدنظر خود را در صورت انتخاب شدن و ورود به مجلس اعلام کنند. 

وی افزود: برنامه‏محوری از توصیه‏های ما به نامزدهای انتخاباتی است که به دور از تخریب کردن، سیاه‏نمایی و زیر سئوال بردن بسیاری از عملکردهای نظام و مدیریت کردن اطرافیان و طرفداران پرشور خودشان رعایت شود. 

فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: خوشبختانه ما تخلف جدی در انتخابات در فیروزکوه نداشتیم؛ البته با آغاز فضای تبلیغات انتخاباتی بعضی اوقات ستادهای مختلف معیارهایی را لحاظ و رعایت نکردند که شاید بی‏اطلاع بودند.

وی یادآور شد: اگر هم اطلاع داشتند، ما پیش‏بینی‏های لازم را انجام داده‏ایم و از طریق مراجع متولی، گروه امحا و همچنین عوامل دیگری که مسئول این کار هستند، در وهله نخست با تذکر و با مذاکره سعی می‏کنیم که آنها را در مسیر و چارچوب قانون به راه بیاوریم و چنانچه طرفداران و ستادها موارد تذکر داده شده را رعایت نکردند، بر اساس مقررات و قانون، اقدامات و برخوردهای لازم صورت می‏گیرد.  

افشارنادری ادامه داد: طبق فرمایشات رهبری معیارهای انتخاب فرد اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی کارآمدی، دلسوزی، پایبندی به نظام و تعهد و تخصص است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: این‏ها از جمله شاخصه‌هایی است که فرد اصلح باید داشته باشد تا مردم وی را انتخاب کنند.

وی گفت: افرادی که به صورت گروهی وارد میدان شدند، اگر در بین آنها سیاه‏نمایی و ایجاد ناامیدی در بین مردم نباشد، در نشاط انتخابات تاثیرگذار هستند اما در غیر این صورت ممکن است تاثیر منفی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول