اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اجرای طرح‌های عمرانی صنعتی

از توان مهندسان فارس استفاده بهینه می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ظرفیت‌های مهندسان فارس در امور مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان استفاده بهینه می‌شود.

از توان مهندسان فارس استفاده بهینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفی هاشمی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم روز مهندس که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بخشی از امور مربوط به بررسی و تایید نقشه‌های سازه‌ای ساختمانی و نظارت بر روند ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط مهندسان و ناظران این سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی استان فارس از سازمان‌های مطرح نظام مهندسی کشور محسوب می‌شود و از ظرفیت‌ها و امکانات ویژه‌ای به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برخوردار است، گفت: از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای مناسب طرح‌های عمرانی و امور مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استفاده بهینه می‌شود.

هاشمی بااشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سازمانی توسعه‌ای است که امور مربوط به زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بر عهده دارد، لزوم استفاده کامل از توان مهندسی این استان برای اجرای طرح‌ها، پروژه‌ها و اهداف این شرکت بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در ادامه از اهداف مهم انعقاد این تفاهم‌نامه را اشتغال‌زایی و ایجاد بازار با ثبات برای مهندسان عضو سازمان، افزایش کیفیت ساخت و ساز با حضور و نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی، حفظ سرمایه‌های ملی، کاهش هزینه‌ها با استفاده از مصالح نوین و با کیفیت، کاهش خسارت‌های احتمالی، جلوگیری از دوباره کاری‌ها و افزایش بهره‌وری و افزایش عمر سازه‌ها و ساختمان‌های صنعتی بیان کرد.

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: از زمان انعقاد این تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی در آبان ماه امسال تاکنون افزون بر 970 هزار متر مربع زیربنا توسط بیش از 400 ناظر سازمان نظام مهندسی فارس، نظارت و بررسی شده‌اند و این موارد به تایید سازمان نظام مهندسی رسیده است.

خاکساری همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و انجمن مهندسین مشاور خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهندسین مشاور این استان در امور مربوط به مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی جدید و بررسی‌های اقلیمی و زیست‌محیطی، در حوزه‌های عمرانی و توسعه، سیستم‌های صنعتی، برق و الکترونیک، فنی و اقتصادی، سیستم‌های آب و فاضلاب، محیط زیست، مدیریت HSE و مدیریت کیفیت استفاده می‌شود.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در زمینه طراحی، نظارت و اجرای واحدهای صنعتی و همچنین مسائل مربوط به طراحی و نظارت بر اجرای امور شهرک‌سازی و معماری، راه، شبکه‌های ارتباطی، طراحی و اجرای ساختمان‌های جنبی و خدماتی نظیر اورژانس و آتش‌نشانی، طراحی معابر، مسائل مربوط به زیباسازی شهرک‌های صنعتی، بررسی وضعیت شهرک‌ها در بخش پدافند غیر عامل، طراحی و نظارت بر اجرای سامانه‌های هوشمند، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی، ممیزی انرژی، بهینه‌سازی مصرف سوخت، طرح‌های برق‌رسانی، مخابرات، شبکه‌های توزیع برق، سیستم‌های فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب، مسائل محیط زیست و سامانه‌های کنترل آلودگی هوا از توان و ظرفیت و امکانات مهندسین مشاور این استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول