اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایی اردبیل:

اردبیل با تکیه بر مهندسان جوان در مسیر تعالی قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایی مجلس نهم در اردبیل گفت: اردبیل با تکیه بر مهندسان جوان خود به عنوان سرمایه‌های فنی و اجرایی می‌تواند به شایستگی در مسیر تعالی و رشد حقیقی حرکت کند.

اردبیل با تکیه بر مهندسان جوان در مسیر تعالی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل منصور حقیقت‌پور صبح امروز در جمع مهندسان اردبیل در تالار حافظ اظهار داشت: اگر این سرمایه‌ها به درستی سازماندهی و به کارگیری شوند مسیر رشد و پیشرفت این خطه امیدوار‌کننده خواهد بود و ما با تکیه بر مهندسان جوان، پر‌نشاط و پویا می‌توانیم اردبیل آینده را زیبا طراحی کرده و بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم هر چه پروژه اجرایی در این استان کار می‌شود جوانان و مهندسان این خطه آن را به سرانجام برسانند چرا که چه به لحاظ اجرا و چه به لحاظ ایده‌پردازی و تفکر نوین مهندسان این استان کم از مهندسان پایتخت ندارند.

حقیقت‌پور یادآور شد: در ساختار مهندسی دولت تیم کارشناسی که بخواهد برای 50 سال آینده طراحی و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد خبری نیست و این حق مهندسان و جوانان متفکر و ایده‌پرداز امروزی است که در یک حرکت منظم و بدون نقص حصار‌ها را شکسته‌اند و در مسیر حرکت بالنده رو به جلو پیشرفت دارند.

کاندیدای مورد حمایت جبهه ایستادگی اردبیل  به سه سطح مجزای تفکر مهندسی شامل استراتژیک، جنبه عملیاتی و تاکتیک اشاره کرد و افزود: در سطح استراتژیک شکل‌گیری راهبرد مسیر و حرکت آغاز شده را نگاه می‌کنیم و در بخش عملیات این استراتژی تبدیل به سیاست‌گذاری شده تا در بخش تاکتیک به مرحله اجرا در‌آید.

وی با ناقص خواندن نظام برنامه‌ریزی در کشور بیان داشت: مهندسان اردبیلی باید قوی و چابک و در یک تعامل و هم‌فهمی عمیق با نظریه‌پردازی‌های جدید در مسیر مطالبات جامعه حرکت کنند.

حقیقت‌‌پور تصریح کرد: مهندسی اردبیل نیاز به دو پایه آیین‌نامه علمی و بومی دارد چرا که تنها با آیین‌نامه کشوری و جنرال نمی‌توان مشکلات را حل کرد بلکه مهندسی در این خطه به آیین‌نامه بومی نیاز دارد تا بتوان مطالبات و خواسته‌ها را منطبق بر شرایط به سرانجام رساند.

این اصولگرا گفت: اردبیل نیاز به مهندسی دینامیک دارد چرا که خاک اردبیل با ویژگی جنبش، حرکت و جوان بودن متفاوت با خاک دیگر مناطق است و این موضوع باید در جاده‌سازی و اجرای طرح‌های متعدد مهندسی مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از نادیده گرفته شدن تغییرات آب و هوایی، رانش و جنبش خاک در این خطه به دلیل نبود آیین‌‌نامه بومی مهندسی ادامه داد: خاک و آب اردبیل نیاز به برنامه‌ریزی و مهندسی قابل تامل دارد چرا که اگر تثبیت خاک در این منطقه اتفاق نیفتد تا 100 سال آینده از سمت سبلان به جنوب اردبیل خاک‌ها از بین رفته و صخره‌ها نمایان می‌شود.

حقیقت‌‌پور، پیشینه تاریخ اردبیل را در توجه به آب و خاک یادآور شد و گفت: اردبیل به دلیل واقع شدن در دو حوزه آبریز ارس و قزل‌اوزن بین‌النهرین به شمار می‌رود و باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد.

کاندیدای مجلس نهم همچنین از انتخاب مصالح معماری در اردبیل انتقاد کرد و ابراز داشت: کجای این خطه در نمای ساختمان و یا بنای آن سنگ وجود داشته که امروز همه بی‌‌محابا بدون توجه به ساز و کارهای مهندسی آن به سنگ‌فرشی بناهای خود روی‌ آورده‌اند.

وی، مهندسی محیط زیست در اردبیل را با اهمیت توصیف کرد و افزود: محیط زیست ما نیز غنی است اما با سهل‌انگاری که انجام می‌شود به جای نگاه سه بعدی به این بخش تک بعدی به حوزه محیط زیست نگاه می‌کنیم و اغلب با این نگرش  خسارات سنگینی را متوجه محیط پیرامونی خود می‌کنیم.

حقیقت‌‌پور خاطرنشان کرد: در طراحی شهر‌سازی نیز باید به سمت چشم‌انداز سبلان توجه کنیم و خط آسمان را با آن تنظیم کنیم تا افق دید مردم با نگاه به قله مقدس سبلان باز‌تر بوده و تنگ‌نظری‌ها در سرزمین اردبیل از بین برود.

استاندار سابق اردبیل پیشنهاد مدرن شهر دینی را به مهندسان جوان یادآور شد و اظهار داشت: ما در دوران استانداری خود با طرح این موضوع از مهندسان خواستیم تا مبانی آنرا تعریف کنند تا بتوانیم بر اساس ساختار کهن خود مدرن شهر دینی خود را شکل دهیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته بازار ما ترکیبی از اقتصاد و دین بوده است به طوری که در مرکز کسب  و تجارت هم حوزه علمیه، هم مسجد و هم حمام ساخته شده بود که همه آنها نشانگر طاهر بودن کسب و روزی، رونق مسایل مذهبی و دینی و همچنین پاسخگویی به سئوالات شرعی مردم بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با حضور مهندسان در تالار حافظ اردبیل و به مناسبت گرامیداشت روز مهندس برگزار شد جمعی از اعضای نظام مهندسی استان اردبیل با برشمردن توانمندی‌ها و اقدامات کارشناسی شده و زیربنایی منصور حقیقت‌‍پور کاندیدای مجلس نهم خواستار رفع بسیاری از موانع و مشکلات مهندسان به ویژه حل مشکل بیکاری این قشر شدند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول