اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم خبر داد

تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم گفت: دبیرخانه کمیته اخلاق مهندسی در قم تشکیل شده است.

تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امین مقومی در همایش روز مهندسی و خواجه نصیرالدین طوسی که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد ضمن تشکر از همه میهمانان و شرکت‌کنندگان در این همایش اظهار کرد: بیش از 2 هزار نفر در مجموعه سازمان نظام مهندسی استان قم عضویت دارند و امیدواریم با افزایش اعضا، ظرفیت و جایگاه آن ارتقا یابد.

وی ایران را پرچم‌دار مهندسی و معماری در طول تاریخ دانست و افزود: نامگذاری روز مهندس نیز با توجه به جایگاه رفیع دانشمندان ایرانی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی صورت گرفته که سرآمد علوم مختلف مهندسی و غیر مهندسی کشور بوده است.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم گفت: یکی از اهداف اصلی مسکن و شهرسازی که توسط رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته، موضوع تقویت کارآمدی نظام مهندسی ساختمان است که این امر به عنوان شعار نظام‌مهندسی‌های سراسر کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش سازمان نظام مهندسی قم برای تحقق این هدف گفت: برنامه‌های مختلفی به منظور پیشبرد اهداف در استان قم در نظر گرفته شده است. آسیب‌شناسی ساختار نظام مهندسی در دستور کار هیئت‌مدیره قرار دارد و امیدواریم با شناخت اشکالات موجود در قم و سراسر کشور، موجب ارتقای سطح سازمان شویم.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم کمک فکری همه مهندسان ساختمان را در این زمینه ضروری دانست و تصریح کرد: بحث ارتقا دانش فنی اعضا و مهندسان ساختمان نیز در دستور کار قرار دارد و در این زمینه شاهد افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان توسط سازمان نظام مهندسی استان قم بوده‌ایم. برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و سمینارهای علمی موجب کاهش هزینه‌های اعضا شده و دستاوردهای خوبی را در پی خواهد داشت.

مقومی به موضوع ارتقای کیفیت ساخت و ساز در قم اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است سال آینده تعداد گروه‌های بازرسی افزایش یافته و سازمان نیز در کنار اعضا به نظارت دقیق مشغول شود.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم  از اجرایی شدن نظام پیشنهادات خبر داد و خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مرتبط با این مسئله نیز به هیئت‌مدیره ارسال شده ضمن اینکه لازم است که همه اعضای این مجموعه، انتقادات و پیشنهادات خود را به منظور ارتقا جایگاه علمی و اجرایی این سازمان ارائه دهند.

وی یکی دیگر از رویکردهای سازمان نظام مهندسی ساختمان را تبیین منشورهای همکاری با دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: این امر در حال پیگیری بوده و در چند مورد،‌ تفاهم‌نامه‌هایی با آستانه‌ مقدسه، اداره‌ کل میراث فرهنگی قم و آزمایش فنی مکانیک خاک به امضا رسیده است.

مقومی ضمن دعوت از همه مهندسان ساختمان در قم به منظور شرکت در مشارکت‌های فنی عتبات عالیات ابراز کرد: استان قم محوریت مشارکت‌های مالی را در این زمینه داراست لذا مقرر شده است برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به منظور اجرای طرح‌های عمرانی عتبات عالیات نیز نظام مهندسی قم دارای محوریت باشد.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم در ادامه افزود: افزایش رضایت‌مندی همه اعضای سازمان نظام مهندسی نیز در دستور کار قرار دارد که از این میان می‌توان به طرح پایش سلامت اعضا اشاره کرد که در این زمینه‌ تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) به امضا رسیده و اعضا می‌توانند تا پایان اردیبهشت‌ماه با مراجعه به این مرکز از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

وی از الکترونیکی شدن خدمات سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: رونمایی از فاز نخست خدمات الکترونیکی این سازمان امروز صورت خواهد گرفت.

مقومی با بیان اینکه نخستین فاز این طرح مربوط به عموم مردم خواهد بود اظهار کرد: با اجرای این مرحله از ابتدای سال آینده، شاهد اینترنتی شدن تمام مراحل بازرسی شرکت گاز استان قم خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم اظهار کرد: در مراحل بعدی، تمام گزارشات اعضا توسط این سامانه دریافت و بررسی می‌شود.استان قم باید در بحث معماری اسلامی جایگاه نخست کشور را داشته باشد ضمن اینکه مبحث اخلاق مهندسی نیز در اولویت کارها قرار داشته و دانشمندان مسلمان از جمله خواجه نصیرالدین طوسی در کنار سایر علوم،‌ این موضوع را همواره مورد تاکید قرار داده‌اند.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم از تشکیل دبیرخانه کمیته اخلاق مهندسی در قم خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک و همیاری تمام اعضا، جایگاه استان قم در نظام مهندسی کشور ارتقا یافته و صنعت ساختمان‌سازی این استان رونق بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول