اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز مهندسی در قم

همایش روز مهندسی و خواجه ‌نصیرالدین طوسی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش روز مهندسی و گرامیداشت خواجه‌ نصیرالدین طوسی به مناسبت پنجم اسفندماه و روز مهندسی در قم برگزار شد.

همایش روز مهندسی و خواجه ‌نصیرالدین طوسی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش روز مهندسی و گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در این همایش ضمن خیرمقدم به همه شرکت‌کنندگان گفت: اخلاق مهندسی جایگاه بسیار والایی در کار اعضای این مجموعه داشته و سازمان نظام مهندسی قم نیز برای تحقق کامل این امر،‌ دبیرخانه اخلاق مهندسی را تشکیل داده است.

سخنران بعدی همایش، احمد فرامرز قراملکی رئیس گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران بود که با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های اخلاق‌محور توسط مسئولین اظهار کرد: نگاه مثبت به خود و دیگران، شناخت صحیح حقوق و وظایف و ایجاد بستر‌های مناسب به منظور حمایت از مراعات‌کنندگان اخلاق از راه‌های رسیدن به اخلاق حرفه‌ای در همه رشته‌ها خواهد بود.

پخش نماهنگی در رابطه با دفاع مقدس و شهدای جامعه مهندسی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی،‌ ادامه‌بخش برنامه‌های این همایش بود ضمن اینکه سیدجواد هاشمی فشارکی، مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل نیز در این همایش طی سخنانی مباحث مربوط به پدافند غیر عامل را مورد بررسی قرار داد و به تشریح اهداف دشمنان از مورد تهاجم قرار دادن تاسیسات زیربنایی پرداخت.

اجرای مراسم تحلیف و سوگند مهندسان نیز توسط یکی از اعضای هیئت‌ مدیره قرائت شد که به شکلی منظم و باشکوه توسط همه شرکت‌کنندگان تکرار شد.

عبدالسعید حقیقی مقدم فرماندار قم نیز در این همایش به سخنرانی پرداخت و با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ضرورت همراهی و آگاهی‌بخشی نخبگان در این خصوص گفت: مهندسان از جمله نخبگان جامعه هستند که باید مردم را در انتخاب صحیح یاری کنند زیرا برخی افراد با وعده‌های غیر عملی به دنبال راه‌یابی به مجلس هستند.

برگزاری کارگاه آموزشی «جایگاه پدافند غیرعامل در مهندسی ساختمان» یکی دیگر از برنامه‌های همایش روز مهندسی و خواجه نصیرالدین طوسی است که با حضور جمعی از مهندسان ساختمان قم برگزار می‌شود، ضمن اینکه از دیگر کارگاه‌های در نظر گرفته برای شرکت‌کنندگان در همایش می‌توان به کارگاه عمران و سازه اشاره کرد.

انتهای پیام/خ20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول