اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز مهندس

فاز اول خدمات الکترونیک نظام مهندسی قم رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: همزمان با روز مهندس فاز نخست خدمات الکترونیکی در سازمان نظام مهندسی رونمایی و شناسنامه کاری آن در استان قم ارائه می‌شود.

فاز اول خدمات الکترونیک نظام مهندسی قم رونمایی می‌شود

امین مقومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انجام اینترنتی تمام خدمات نظام مهندسی و ساختمانی تا پایان شهریور ماه سال آینده اظهار کرد: از نیمه دوم سال جاری طرح ثبت‌نام اینترنتی خدمات گازی از جمله ثبت‌نام مجریان گازرسانی در استان قم به صورت اینترنتی آغاز و از سال آینده تمام خدمات گازی در استان قم به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی رشته‌های مورد نیاز مهندسی در استان قم راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال در استان قم تمام سندهای پروانه‌های صادره در شهرک‌های صنعتی استان قم و بخش سلفچگان به سازمان نظام مهندسی استان قم واگذار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه با اداره کل استاندارد استان قم افرادی که پروانه صادر می‌کنند در زمان صدور شناسنامه فنی باید گواهی استاندار بتن را به منظور استفاده از مصالح با کیفیت در ساخت و ساز ارائه کنند.

مقومی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی استان قم به منظور رشد و توسعه گردشگری در آینده استان قم در بحث آموزشی و ضوابط خاص در پروژه‌های گردشگری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همکاری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: نحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع، سند چشم‌انداز بلندمدت برای سازمان نظام مهندسی و تعیین آیین نامه نظام پیشنهادات مردم، مسئولین و مدیران در راستای استفاده از ایده و فکر آنان در پیشبرد اهداف سازمان نظام مهندسی از دیگر برنامه‌های سازمان نظام مهندسی استان قم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: در زمینه راه‌اندازی قانون بحث سازندگان مسکن و ساختمان وجود مهندس ناظر و مجری برای ایجاد مسئولیت در ساخت و ساز ساختمان اجباری خواهد شد.

مقومی بحث آسیب‌شناسی، ارتقا و اصلاح ساختار سازمان را از دیگر برنامه‌های در حال پیگیری عنوان کرد و افزود: ضوابط کلی این طرح تهیه شده است که امید است با اجرای کامل آن، هم ساختار داخلی و هم بیرونی سازمان تا پایان دوره هیئت مدیره آسیب‌شناسی شود و دفاتر زیر نظر سازمان خود را با این ساختار جدید هماهنگ کنند.

وی یادآور شد: رویکرد جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزایش تعاملات با سایر دستگاه‌های اجرایی استان است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم امضا شده است که در صورت معرفی پروژه‌ای خاص از سوی ستاد بازسازی در تامین نیاز‌‌های مالی و نقدی پروژه‌های مذکور مشارکت فنی و تخصصی خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اضافه کرد: تاکنون 100 نفر از کسانی که تمایل دارند در مباحث طراحی و نظارت به صورت افتخاری در این طرح مشارکت کنند ثبت‌نام شده‌اند که در صورت نیاز به عتبات عالیات اعزام شده تا از تخصص آنان در زمینه‌های مختلف اعلام شده در فراخوان استفاده شود.

مقومی اظهار داشت: همچنین با توجه به تعاملات انجام شده با دستگاه‌های اجرایی استان، اتاق فکر مشترک بین سازمان نظان مهندسی و حرم مطهرحضرت معصومه(س)‌ در قالب سه کارگروه تخصصی در زمینه بحث سازه، ‌تاسیسات برق و مکانیک و شهرسازی معماری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در همین راستا تفاهم‌نامه‌‌ای پژوهشی با دانشگاه قم به منظور تقویت روحیه پژوهشی و حمایت از پروژه‌های مهندسین و دانشگاهیان منعقد شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: همزمان با پنجم اسفند روز مهندس همایشی دو روزه با حضور تمام مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، ‌جامعه مهندسین و فرهیختگان علمی در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول