اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد

برنامه‌ریزی برای حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های سیاسی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مسئولان دانشگاه‌ها نسبت به حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی کنند تا آنها با شور بیشتری در عرصه سیاسی کشور حضور یابند.

برنامه‌ریزی برای حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر امروز در نشست کمیسیون دانشجویی و در جمع رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: قشر جوان و دانشجو در شورآفرینی صحنه‌های مشارکت اجتماعی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و امروز هرچه در راستای آموزش و تعالی دانشجویان سرمایه‌گذاری شود به نفع نظام اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد معرفت‌شناسی دانشجویان افزود: دانشجو اگر معرفت به زمان خود نداشته باشد کشور دچار آسیب جدی می‌شود.

فتح‌الهی با بیان اینکه از تحرکات دانشجویی برای برگزاری نشست‌های سیاسی و انتخاباتی استقبال می‌شود، گفت: دانشجویان باید مراقب باشند که از صفای دل و جوانی آنها برای بهره‌برداری سیاسی و حزبی استفاده ابزاری نکند.

این مسئول ادامه داد: مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید در این حوزه دقت کافی و لازم را داشته باشند و مدیریت فضای سیاسی دانشگاه‌ها را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه مدیریت استان برای ملموس شدن مسایل دانشگاه نیازمند حضور در محیط دانشگاه است، اضافه کرد: طرح و بررسی مسایل اساسی دانشگاه از مهم‌ترین موضوعات کاری کمیسیون دانشجویی استانداری است.

فتح‌الهی ادامه داد: در شرایط کنونی دانشگاه‌ها بار احزاب سیاسی را نیز بر دوش می‌کشند و در آستانه انتخابات نیز نقش این قشر پررنگ می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام رسمی وزیر کشور از 48 میلیون ایرانی واجد شرایط رای در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت قابل توجهی جوان هستند و این موضوع می‌طلبد تا نسبت به حضور و مشارکت جوانان و دانشجویان در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود تا آنها با شور بیشتری در عرصه سیاسی کشور حضور یابند.

این مسئول گفت: با توجه به جوان بودن جامعه باید از این نقطه در راستای تقویت پایه‌های نظام اسلامی بهره گرفت و از این فرصت ارزشمند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بسیاری از مشکلات بین‌المللی را با حضور مردم در صحنه حل می‌کند، تصریح کرد: کشور ما از نظر استقرار نظام سیاسی در نهایت استحکام است و ایران اسلامی بسیاری از مشکلات بین‌المللی را با حضور مردم در صحنه حل می‌کند از این رو در میدان عمل قدرت بازدارندگی ایران با حضور ملت بیش از گذشته خود را نمایان می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فعال شدن تشکل‌های دانشجویی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و میتینگ‌های آزاد سیاسی و دانشجویی برای پرشور کردن فضای سیاسی انتخابات طی روزهای آینده مؤثر و سازنده است و مسئولان دانشگاه‌ها و تشکل‌ها باید به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول