اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شعب اخذ رای

هر نامزد انتخاباتی می‌تواند یک نماینده داشته باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار حوزه انتخابیه بجنورد گفت: هر نامزد انتخاباتی امکان حضور یک نفر نماینده در شعب اخذ رای را دارد.

هر نامزد انتخاباتی می‌تواند یک نماینده داشته باشد

 سید محمد پاکمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: البته هر یک از نامزدهای انتخاباتی باید 48 ساعت قبل از رای گیری مراتب حضور نمایندگان خود را در شعب اخذ رای اعلام کنند.

وی افزود: هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد نمایندگان معرفی شده نامزدها برای حضور در شعب اخذ رای نبوده و این امکان توسط قانون انتخابات پیش‌بینی شده است.

پاکمهر در ادامه با اشاره به روند ثبت‌نام کاندیداها و بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس، اظهار کرد: بر همین اساس از سوم دی ماه امسال طبق اعلام زمان رسمی از سوی ستاد انتخابات ثبت‌نام از نامزدها برای حوزه انتخابیه بجنورد آغاز شد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه هم‌زمان با سراسر کشور به مدت یک هفته و تا اواخر 9 دی ماه انجام شد.

نماینده عالی دولت در بجنورد خاطر نشان‌ کرد: بر همین اساس طی این مدت 24 نفر در حوزه انتخابیه بجنورد متشکل از شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از 10 دی ماه نیز به مدت 10 روز کار بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی که از معتمدان محل بودند، انجام شد.

پاکمهر با بیان اینکه 20 دی ماه امسال نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت‌های اجرایی در اختیار آنان قرار گرفت، گفت: کاندیداها به مدت سه روز از 21 دی تا 24 دی فرصت داشته تا نسبت به نتایج هیئت‌های اجرایی به هیئت‌های نظارت استان اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در حوزه انتخابیه بجنورد رسیدگی شده و نتایج رسیدگی دوم بهمن ماه اعلام شد، یادآور شد: آن دسته از داوطلبان مجلس که نسبت به این نتایج نیز شکایت داشتند، از 2 بهمن تا 11 اسفند فرصت داشته تا اعتراضات خود را به شورای نگهبان تحویل دهند.

به گفته پاکمهر، در مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها نیز داوطلبانی که نسبت به نتایج اعتراض داشتند این فرصت در اختیار آنان گذاشته شد تا از 22 تا 25 بهمن به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله آخر نیز از تاریخ 25 بهمن به اعتراض آن دسته از افرادی که صرفاً در مرحله هیئت نظارت تایید و در مراحل بعدی صلاحیت آنان رد شده رسیدگی می‌شد، افزود: نتایج قطعی انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه بجنورد نیز در دوم اسفند ماه در اختیار نامزدهای انتخاباتی گذاشته شد.

فرماندار بجنورد با بیان اینکه از 24 ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه 23 نفر آقا و یک نفر خانم بودند، افزود: طی مراحل بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی 5 نفر و در هیئت نظارت نیز یک نفر از این حوزه انتخابیه، مراتب انصراف خود را به مرکز ثبت نام اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس به صلاحیت 18 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بجنورد در هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان رسیدگی که نهایتاً 12 نفر تایید صلاحیت شدند.

پاکمهر با بیان اینکه اسامی نامزدهای انتخاباتی در قالب آگهی انتشار و در اماکن عمومی در اختیار مردم گذاشته می‌شود، افزود: مردم حوزه انتخابیه بجنورد نیز بر اساس کدهای نامزدهای انتخاباتی تنها حق انتخاب دو نفر از نامزدهای انتخاباتی را در 12 اسفند ماه دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات پرشور 12 اسفند در بجنورد تمهیدات لازم فراهم شده و به این منظور 450 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که 291 شعبه ثابت و 159 شعبه سیار است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول