اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس بررسی شد

ارزیابی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از فعالیت رسانه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی فعالیت رسانه‌های استان در حوزه انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته این فعالیت‌ها در ایام تبلیغات انتخاباتی و همچنین دعوت به حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند بیشتر شود.

ارزیابی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از فعالیت رسانه‌ها

سید کریم سجادی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد حضور گسترده مردم در انتخابات، اظهار داشت: رسانه‌ها در قبال انتخابات مجلس نهم به رسالت خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه از تمام رسانه‌ها اعم از؛ رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب انتظار می‌رود تا به ایفای رسالت خود در تکلیف بزرگ مشارکت حداکثری مردم بیشتر بپردازند، افزود: حساسیت انتخابات پیش روی مجلس بر کسی پوشیده نیست و رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در تحقق برنامه حضور حداکثری مردم دارند.

سجادی با اشاره به اینکه 10 کمیته در ستاد انتخابات خراسان شمالی فعال شده است، تصریح کرد: یکی از کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی بوده که رسانه‌ها نیز در آن عضویت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته‌های ستاد انتخابات سه کار مهم را برای آماده کردن شرایط انتخابات سالم و پرشور انجام داده‌اند، افزود: در نخستین اقدام این کمیته‌ها مشکلات، امکانات و شرایط موجود بررسی و تبیین کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی همچنین تنظیم برنامه مناسب برای برگزاری انتخابات ایده‌آل را از دیگر اقدامات کمیته‌های ستاد انتخابات برشمرد و گفت: برنامه‌های کمیته‌های ستاد انتخابات در این ستاد بررسی و تصویب شد و اکنون ستادها در حال اجرای برنامه‌ها هستند.

 

* آمادگی کامل خراسان شمالی برای برگزاری انتخابات مجلس

وی با اشاره به اینکه اکنون با مشارکت کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخابات مجلس در استان فراهم شده است، اظهار داشت: این استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مجلس را دارد.

سجادی ستاد انتخابات را سیاست‌گذار عنوان کرد و گفت: کمیته‌های این ستاد مسائل مربوط به برگزاری انتخابات سالم و پرشور با حضور گسترده مردم را فراهم می‌کنند.

وی از برگزاری 12 نشست در ستاد نهمین انتخابات مجلس در استان خبر داد و افزود: البته قرار است تا انتخابات دست کم چهار نشست دیگر نیز برگزار شود.

 

* آمار واجدان شرایط برای انتخابات مجلس احصا نشده است

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد افراد واجدالشرایط رأی دادن و تعداد رأی اولی‌ها در استان اظهار داشت: البته هنوز تعداد افراد واجدالشرایط و رأی اولی‌ها در خراسان شمالی به طور دقیق احصا نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تمام افراد با دارا بودن 18 سال سن کامل و قبل از 12 اسفند 72 حق شرکت در انتخابات مجلس نهم را دارند.

سجادی اظهار امیدواری کرد تا آمار مربوط به تعداد افراد حائز شرایط شرکت در انتخابات در استان احصا و در اختیار رسانه‌ها گذاشته شود.

 

* ارسال پیامک و توزیع کارت ویزیت بیشترین تخلف نامزدها

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین بیشترین میزان تخلف نامزدهای انتخاباتی در استان را مربوط به ارسال پیامک و توزیع کارت‌های ویزیت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی نمی‌توانند با درج عنوان نامزد انتخاباتی پیامک ارسال کنند.

سجادی تصریح کرد: این تخلفات در پرونده نامزدهای انتخاباتی ثبت و ضبط و رسیدگی می‌شود.

وی همچنین راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی تحت عنوان نامزد انتخاباتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: اخیراً در یکی از شهرستان‌های استان یکی از نامزدها اقدام به راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی کرده بود که از سوی مرجع قضایی تذکر داده شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد: این ستاد نامزد انتخاباتی نیز به خاطر تخلف انتخاباتی بسته شد.

 

* همایش‌های نامزدهای انتخاباتی با فرمانداری‌ها هماهنگ شود

سجادی در ادامه بر هماهنگی نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری همایش‌های انتخابات تأکید کرد و گفت: برای تأمین امنیت این همایش‌ها و تجمعات نامزدها حتماً با فرمانداری‌ها هماهنگی کنند.

وی افزود: اخذ مجوز و هماهنگی با فرمانداری‌ها سبب ایجاد نظم و فراهم شدن تمهیدات لازم به منظور تأمین امنیت این همایش‌ها خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اگر فردی از سوی حزبی برای تبلیغ نامزدی به حوزه‌های انتخابیه استان عازم شده باید حتماً آن حزب از وزارت کشور مجوز فعالیت داشته باشد، گفت: در صورتی که افراد منتصب به احزاب فاقد مجوزهای لازم از سوی وزارت کشور نباشند، از برنامه آنان جلوگیری خواهد شد.

 

* تأکید بر رعایت منشور اخلاقی انتخابات از سوی نامزدها

وی همچنین با اشاره به رعایت منشور اخلاقی انتخابات از سوی نامزدها و هواداران آنها اظهار داشت: داوطلبان ضمن احترام به قوانین و مقررات انتخابات در تمام مراحل انتخابات باید به اصول و ارزش‌های اساسی نظام اسلامی احترام بگذارند.

سجادی تصریح کرد: نگاه وظیفه گرایانه و خداپسندانه و قرار گرفتن در معرض انتخاب مردم و پرهیز از انگیزه‌های مادی و حب دنیا و همچنین ترجیح مصالح عمومی و ملی بر منافع شخصی و گروهی و حفظ متانت و شرح صدر اسلامی و دوری از جنجال آفرینی در تبلیغات انتخاباتی از وظایف داوطلبان است.

وی بر رعایت انصاف و ادب در برخورد با رقبا و احترام به قواعد اخلاقی رقابت و تبلیغات انتخاباتی و همچنین رعایت اعتدال و پرهیز از اسراف و زیاده‌روی در هزینه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی را مورد تأکید قرار داد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی باید رعایت صداقت، راستی و انصاف در گفتار و کردار را سرلوحه کار خود قرار داده و به حفظ پاکیزگی محیط زیست و پرهیز از آلودگی‌های محیطی در تبلیغات انتخاباتی خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

برای انتخابات مجلس در استان 26 نامزد انتخاباتی تأیید صلاحیت شده‌اند.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس بوده و شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی حوزه انتخابیه قوچان دارای یک نماینده است.

بر اساس برنامه زمان‌بندی شده انتخابات، زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از ساعت 24 پنجشنبه چهار اسفند آغاز و تا پایان وقت 10 اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول