اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد

3 میلیون و 29 هزار نفر واجد شرایط انتخابات مجلس نهم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خوزستان جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس نهم، 18 سال و بالای 18 سال استان را 3 میلیون و 29 هزار نفر عنوان کرد.

3 میلیون و 29 هزار نفر واجد شرایط انتخابات مجلس نهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید قناعتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور نامزدهای انتخاباتی، فرمانداران و هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها در خصوص نحوه تبلیغات برگزار شد به مسائل مختلفی در زمینه مسئله انتخابات پرداخته و ابعاد گوناگون این مهم بررسی شد.

وی در خصوص آخرین آمار تعداد صندوق‌های اخذ رأی و صلاحیت و رد صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی در شهرهای استان خوزستان اظهار کرد: تمام اقدامات تأمینی، تجهیزاتی، پشتیبانی، نیروی انسانی و تدارکات برای فراهم‌سازی زمینه حضور هر چه بیشتر مردم آماده است و همه لایه‌های اجتماعی با همه سلایق در بین کاندیدا، اعضای شعب، هیئت‌های بازرسی و نظارت حضور دارند.

*11 نفر برای یک کرسی

وی افزود: در استان خوزستان تعداد 318 نامزد انتخاباتی ثبت‌نام کرده و با دو کاندید انتقالی از تهران به خوزستان در مجموع تعداد آنها به 320 نفر می‌رسد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان از این تعداد 18 نامزد انتخاباتی خانم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

قناعتی یادآور شد: از این تعداد 17 نفر استعفای خود را مبنی بر انصراف از نامزدی انتخابات مجلس در نهمین دوره اعلام کردند.

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان گفت: در چهار مرحله تأیید صلاحیت‌ها تا امروز 201 نفر احراز صلاحیت شده‌اند و در خوزستان به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی 11 نفر داوطلب وجود دارد.

*204 هزار نفر رأی اولی

وی درباره تعداد صندوق‌های تعیین شده اخذ رأی در خوزستان گفت: تعداد 2 هزار و 809 صندوق اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و 951 صندوق ثابت و 858 صندوق سیار هستند.

قناعتی با اشاره به دایر بودن شعب اخذ رأی برای انتخاب نمایندگان اقلیت‌های مذهبی، در شهرستان اهواز اظهار داشت: در این زمینه شهرستان اصفهان حوزه اصلی اقلیت‌های ارامنه جنوب و شهرستان تهران حوزه اصلی اقلیت‌های زرتشتی و آشوری ـ کلدانی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اهواز حوزه فرعی شهرستان‌های یاد شده در انتخاب نماینده اقلیت‌های مذهبی ارامنه، زرتشتی و آشوری ـ کلدانی است که سه صندوق اخذ رأی مجزا برای اقلیت‌های مذکور در شهرستان اهواز پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس سرشماری سال 90 تعداد جمعیت استان خوزستان بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار نفر بوده که از این تعداد نامبرده برابر با 3 میلیون و 29 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات این دوره هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان ادامه داد: هم‌چنین تعداد 204 هزار نفر رأی اولی در سطح استان خوزستان امسال در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: در راستای حضور مردم در مراکز و نقاط صعب‌العبور استان نیز تمهیدات خاصی اندیشیده شده که از جمله آن می‌توان اشاره به استقرار سه حوزه اخذ رأی در حاشیه زاگرس به شکل سیار توسط سه بالگرد کرد.

وی با بیان اینکه این مسئله هزینه‌ بسیار زیادی را متحمل شده گفت: این امر به خوبی نشان می‌دهد که دولت برای حداقل رأی مردم در شرایط بحرانی نیز از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین منظور در راستای ایجاد رفاه حال عشایر در مناطق با تردد سخت نیز اقدامات لازم را ترتیب داده است.

این مقام مسئول هم‌چنین بیان کرد: در مناطق جنوبی استان از جمله ماهشهر، هندیجان و بندرامام به وسیله ناوچه در ایستگاه دریایی شرایط سخت و دشوار در نظر گرفته شده و استقرار صندوق‌های سیار و اخذ رأی از این طریق فراهم آمده است.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان عنوان کرد: هم‌چنین در راستای نظارت بر ابعاد مختلف انتخابات و امانتداری در آرای مردم 70 هزار عوامل اجرایی در سطح استان خوزستان در نظر گرفته و تعیین شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم در انتخابات این دوره، تعرفه‌ها توزیع شده، رایانه‌ و چاپگر‌ها و هم‌چنین آموزش‌های لازم، داده و انجام گرفته است.

قناعتی قانون‌مداری و امانتداری را از اهداف ستاد انتخابات استان خوزستان اعلام کرد و یادآور شد: هیئت‌های بازرسی و نظارتی در همه شهرستان‌ها فعال شده‌اند.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول