اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش کرمان

2800 وام به فرهنگیان بازنشسته کرمان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جامعه بازنشستگان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 500 مورد وام بلند مدت و حدود 300 مورد وام کوتاه مدت به صورت دست‌گردان به بازنشستگان فرهنگی استان کرمان پرداخت کرده است.

2800 وام به فرهنگیان بازنشسته کرمان پرداخت شد

سید حسین حسینی‌نژاد بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش مدیران کانون‌های بازنشستگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جامعه بازنشستگان فعالیت علمی خود را از سال 81 آغاز کرده و پس از شکل گرفتن به موارد متعددی از جمله نیاز بازنشستگان پرداخت و نخستین فعالیت مداوم آن تشکیل صندوق قرض‌الحسنه است.

وی بیان داشت: این صندوق فعالیت خود را با عضوگیری اعضای جامعه آغاز کرد و ماهانه مختصری از اعضای متقاضی به پرداخت وام چند برابر موجودی با کارمزد یک درصد کرد و در حال حاضر بیش از یک هزار و 400 نفر عضو این صندوق هستند.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر حدود 50 میلیون تومان گردش مالی در این صندوق وجود دارد که به اعضا وام حداکثر 1.5 میلیون تومانی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 500 مورد بلند مدت و حدود 300 مورد وام کوتاه مدت به صورت دست‌گردان پرداخت کرده است.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: با پرداخت وام از محل این گردش مالی، 100 نفر نیز به بانک‌های قرض‌الحسنه برای دریافت وام معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در سال 85 مبنی بر تشکیل صندوق امدادی برای فرهنگیان ابراز داشت: در حال حاضر 700 نفر اعضا پرداخت کننده به این صندوق هستند و براساس مصوبات اساسنامه تاکنون حدود 20 نفر از این طریق رفع نیاز شده‌اند.

حسینی‌نژاد گفت: این صندوق در حال حاضر برای موارد پیش آمده از جمله بیماری کمک‌هایی به صورت وام طولانی مدت بدون کارمزد انجام می‌دهد و هدفش کمک به فرهنگیان گرفتار و در حال اضطرار است.

وی بیان داشت: از فعالیت‌های دیگر این مجموعه می‌توان به تشکیل کمیته‌های گردشگری، تربیت بدنی، کمیته بهداشت‌ و درمان و مهارتی فنی و حرفه‌ای خانم‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل جامعه بازنشستگان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در تربیت بدنی خواهران اذعان داشت: 16 هزار نفر جلسه از استخر شنا استفاده کردند و 90 هزار نفر از سالن‌های نرمش و حرکات آمادگی بدنی بهره برده‌اند.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: جامعه توانسته از سال 86 تاکنون بیش از 7 هزار مورد عضو را به پزشکان متخصص و آزمایشگاه‌ها به صورت رایگان یا نیمه‌بها معرفی کند تا از خدمات درمانی استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده جامعه در سال‌های اخیر موارد متعدد دیگری از جمله تشکیل مرکز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش موارد متعدد حرفه‌ای از جمله آشپزی، خیاطی، گلدوزی، موسیقی، خطاطی و ... داشته است.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: از سال 86 که با طرح "در خانه نمانیم" سازمان بازنشستگی کمک‌هایی برای انجام مسافرت‌های بازنشستگی کرده است، بیش از 3 هزار و 500 نفر از بازنشستگان را به تورهای سوریه، کیش و مشهد اعزام کرده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 79 که کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش اقدام به تشکیل سمینارهای سراسری کرده است، همواره جامعه در این جلسه‌ها شرکت کرده و امروز بیست و نهمین جلسه را برای دومین بار در کرمان برگزار می‌کنیم.

حسینی‌نژاد گفت: جامعه برای تأمین گوشه‌ای از منابع مالی مورد نیاز خود اقدام به درخواست و پیگیری امکانات درآمدزا از جمله در اختیار گرفتن اجازه استفاده مالی از زمین مجاور محل فعلی جامعه کرده است که این مسئله موجب احداث مکانی برای تصفیه آب و کارگاه فنی برای تعمیر لوازم خانگی بازنشستگان با هزینه اندک را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول