اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 اسفند

جشنواره ملی مهندسی استان اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: روز 15 اسفند ماه جامعه مهندسان استان اصفهان در راستای هم‌افزایی میان شرکت‌های خدمات فنی مهندسی و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط گرد هم می‌آیند.

جشنواره ملی مهندسی استان اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پنجم اسفند هم‌زمان با زادروز حکیم دانشمند خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس نام‌گذاری شده که در این روز همراه با جامعه مهندسان کشور، مهندسان استان اصفهان نیز این روز را گرامی می‌دارند.

به همین مناسبت با همت مسئولان استان اصفهان جشنواره‌ روز ملی مهندسی استان در راستای هم‌افزایی میان شرکت‌های خدمات مهندسان و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط  در روز 15 اسفند سال جاری در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

این جشنواره به منظور بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، بزرگداشت شرکت‌ها و واحدهای نمونه مشاوره فنی و مهندسی در صنعت استان اصفهان، بررسی ارتقای جایگاه علوم و خدمات فنی و مهندسی در استان و ایجاد بستری برای رشد فضای کسب و کار، ویژه دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته‌های فنی مهندسی است.

محورهای جشنواره روز ملی مهندس استان اصفهان در زمینه جایگاه علوم و فعالیت‌های مشاوره در حوزه فنی و مهندسی، عوامل کلیدی موفقیت در رشد و توسعه فعالیت‌های فنی و مهندسی و ارتباط سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها با رشد فعالیت‌های فنی و مهندسی است.

به همین مناسبت مسئولان برگزار کننده این جشنواره امروز به ارائه مطالب مربوط به چگونگی برگزاری جشنواره روز ملی مهندس پرداختند.

به گزارش فارس، نماینده انجمن خدمات مهندسی استان اصفهان با اشاره به اهداف اصلی این انجمن گفت: هدف اصلی انجمن خدمات مهندسی اصفهان ارتقای جایگاه مهندسی است و در همین راستا در روز مهندس نیز این موضوع دنبال می‌شود.

ملک ارسلان صدری با اشاره به با شکوه برگزار کردن جشنواره بیان داشت: شناساندن جایگاه مهندسان استان به جامعه نتیجه برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اهداف بلند مدت کشور اظهار داشت: زیربنای تمام توسعه‌های کشور فعالیت و خدمات ارائه شده توسط جامعه مهندسان است.

نماینده انجمن خدمات مهندسی استان اصفهان از تعداد مهندسان استان اصفهان سخن گفت و اظهار داشت: استان اصفهان بیش از 100 هزار مهندس دارد که در سازمان‌های دولتی، کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: مهندسان اصفهان علاوه بر ارائه خدمات خود به استان در دیگر نقاط کشور نیز فعالیت می‌کنند.

در ادامه مدیر آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه گفت: جشنواره روز ملی مهندس برای نخستین بار در استان در سطح بالا برگزار می‌شود.

لطف‌الله حسین هاشمی افزود: ما به عنوان نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت مفتخریم که مرکز آموزش بازرگانی استان با سابقه و تجربه خود توانسته جشنواره‌ای با چنین سطحی برگزار کند.

وی تاکید کرد: برگزاری این چنین جشنواره‌ها به صورت قطعی در صادرات بخش فنی مهندسی ما تأثیر مهمی دارد.

مدیر آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: تجمع نهادهای مهندسی و شناخت آنها از یکدیگر قدرت همگرایی مهندسان استان را تقویت می‌کند.

وی افزود: نتیجه این همگرایی در زمان تحریم‌ها به افزایش صادرات غیرنفتی و اقتصاد استان کمک می‌کند.

به گزارش فارس، این جشنواره به مدت یک روز در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

سخنرانی شخصیت‌های استان اصفهان، سخنرانی‌های تخصصی در حوزه مهندسی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی جانبی، نمایشگاه جانبی توانمندی‌های مهندسی استان اصفهان و تقدیر از پیشکسوتان و برترین‌های مهندسی استان اصفهان از اهم برنامه‌های جشنواره روز ملی مهندسی استان در 15 اسفندماه است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول