اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

استانداردهای علوم مهندسی کشاورزی باید تدوین شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: تدوین استانداردهای علوم مهندسی کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و از آنجایی که به کشاورز استاندارد بها نداده‌ایم، ضعف داشته‌ایم.

استانداردهای علوم مهندسی کشاورزی باید تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، اکبر فتحی در نشست « انقلاب اسلامی و امنیت غذایی مردم» که در محل اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس برنامه چشم‌انداز 20ساله و تا سال 1404 میزان تولید فعلی محصولات کشاورزی باید سه برابر شود،اظهار داشت: این برنامه به دلیل افزایش جمعیت ضروری به نظر می‌رسد ولی باید تلاش شود برای بالا بردن امنیت غذایی مردم، تولید علمی شود.

 وی، ضمن تاکید بر تدوین استانداردهای علوم مهندسی کشاورزی گفت: از آنجایی که به کشاورز استاندارد بها نداده‌ایم، ضعف داشته‌ایم و از سازمان نظام مهندسی گرفته تا قسمت‌های دیگر همه در این امر دخیل و مقصر بوده‌ایم.

فتحی با بیان اینکه مراجع انتظامی باید فعالیت سم‌فروشان غیرمجاز را مسدود کنند، افزود: در این زمینه بسترهای قانونی فراهم است ولی در اجرای صحیح قانون با مشکل روبه‌رو هستیم و به عبارتی قانون وجود دارد اما از اجرای قانون خبری نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه دولت شایسته است هزینه نظارت بر بخش کشاورزی را با به کارگیری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی خود برعهده گیرد، اظهار داشت: هم اکنون دولت سالانه 8 هزار میلیارد ریال بابت کودهای شیمیایی یارانه می‌پردازد اما برای نحوه استفاده و کیفیت مصرف کودهای شیمیایی برنامه‌ای ارائه نشده است تا کشاورز بتواند با الگوگیری از آن مصرف کود را در مزارع بهینه‌سازی کند تا بقایای سموم و کود از حدمجاز فراتر نرود.

اهمیت و نقش دامپزشکان در کشور مغفول مانده است

مشاور رئیس سازمان و مسئول دفتر همیاران ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: اهمیت و نقش دامپزشکان در کشور مغفول مانده است.

وحید پورطهماسبیان اهرابی با بیان اینکه نظارت بر تامین امنیت غذایی عین تحقق حقوق بشر است،اظهار داشت: اگر رسانه‌ها و مطبوعات مردم را با حقوق خویش آشنا سازند، بسیاری از مشکلات در رابطه با تامین امنیت غذایی رفع خواهد شد.

وی، تامین امنیت غذایی مردم از طریق نظارت را عین تحقق حقوق بشر دانسته و افزود: هدف اصلی دامپزشکی جلوگیری از گسترش بیماری‌ها در بین دام و طیور، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان، دام و تامین امنیت غذایی مردم از طریق نظارت بر فرآورده‌های خام دامی است و نظارت و پیگیری اینگونه مسائل عین تحقق حقوق بشر است.

 انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول