اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پژوهشگران برتر استان

نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: همگام با دیگر استان‌های کشور و با حضور محققان و پژوهشگران دانشگاهی نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی در سنندج برگزار شد.

نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل ثبت احوال استان کردستان چهارشنبه ‌شب در نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی در سنندج، اظهار داشت: ثبت بیش از 28 هزار تولد در سال و ضرورت‌های موجود در راستای پیگیری مباحث پیرامون انتخاب نام برای فرزندان در جامعه ما را بر آن داشت که علاوه بر مأموریت‌های محوله در راستای فرهنگ‌سازی نیز گام‌هایی را برداریم.

عبدالله خسروی‌زاده با اشاره به ماموریت‌های سه‌گانه سازمان ثبت احوال، افزود: این سازمان علاوه بر ثبت وقایع حیاتی چهار گانه، ماموریت ثبت تغییر کد پستی، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان و تولید و نشر اطلاعات جمعیتی را بر عهده دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان تصریح کرد: در راستای ارتقای فرهنگ نام‌گزینی و رفع مسائل موجود این حوزه و توسعه و توجه به نام‌های ملی، دینی و محلی اداره کل ثبت احوال کردستان اقدام به برگزاری اولین همایش مرتبط با این عرصه تحت عنوان مهندسی فرهنگ نام‌گزینی کرد.

خسروی‌زاده تصریح کرد: گرایش‌های قومی و اثرات آن بر فرهنگ نام‌گزینی، تأثیر حوادث سیاسی و اجتماعی بر انتخاب نام، گرایش‌های دینی و مذهبی و اثرات آن بر فرهنگ نام‌گزینی،تأثیر رسانه‌های ارتباط جمعی (دیداری، شنیداری و نوشتاری) بر نام‌گزینی و ملی‌گرایی و اثرات آن بر فرهنگ نام‌گزینی از جمله محورهای برگزاری این همایش بوده است.

وی افزود: نقش زبان و ادبیات محلی و ملی بر گسترش فرهنگ نام‌گزینی، تأثیر نام بر شکل‌گیری هویت و شخصیت (تأثیر روانی نام بر صاحب آن)، ارزش نام نیکو از دیدگاه اسلام، تأثیر و نقش نام شخصیت‌ها، قهرمانان، بزرگان و اسطوره‌های باستانی در نام‌گزینی و تأثیر فرهنگ بیگانه بر فرهنگ نام‌گزینی از دیگر محورهای برگزاری این همایش بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به محدود بودن زمان اعلام فراخوان همایش خوشبختانه 10 اثر مهم پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شد که راهکارهای مناسبی را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگ نام‌گزینی در استان ارائه داده است.

در پایان این مراسم نیز از جهانشیر امینی، محمود صفی‌زاده، نجم‌الدین جباری، سیدشهاب خضری و یحیی صمدی به عنوان صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول