اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و سجلی ثبت‌احوال خراسان رضوی:

زمان برگزاری همایش مهندسی "نام" به سوم اسفند ماه موکول شد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی ثبت‌احوال خراسان رضوی گفت: نخستین همایش مهندسی «نام» سوم اسفند ماه در مشهد برگزار می‌شود.

زمان برگزاری همایش مهندسی "نام" به سوم اسفند ماه موکول شد

‌شاهرخ سلطان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نخستین همایش مهندسی نام در مشهد سه اسفند ماه سال جاری در فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد واقع در بلوار هنرستان مشهد برگزار می‌شود.

وی ساعت شروع همایش را هشت و 45 دقیقه صبح تا 11 ظهر عنوان کرد و گفت: دکتر کرمی، معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال، اساتید دانشگاه آزاد، پیام‌نور و فردوسی مشهد و غلامرضا بصیری‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این همایش حضور می‌یابند

معاون حقوقی و سجلی ثبت‌احوال خراسان رضوی افزود: این برنامه توسط سازمان ثبت‌احوال استان خراسان رضوی و با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد با اهداف ارتقای آگاهی مردم و ترویج گرایش به نام‌های اصیل برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر اهداف این همایش می‌توان به بهره‌گیری از الگوهای اعتقادی، تقویت روح خودباوری و انسجام با تکیه بر شخصیت‌های مذهبی و مفاخر علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی، معرفی ثبت‌احوال به عنوان یک نماد تاثیرگذارتر فرهنگی و نقش آن در تقویت هویت ملی می‌توان اشاره کرد.

سلطان احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نام بخشی از هویت فرد است و نشان‌دهنده مهدویت فردی خانوادگی، ‌ملی و فرهنگی صاحب نام است،‌ تقویت ارزش فرهنگی و اجتماعی نام کوچک به عنوان یکی از مقولات مهم هویتی، ‌شناخت تاثیر وقایع اجتماعی، ‌سیاسی،‌ فرهنگی به حوزه نام و نام‌گزینی، ‌آسیب‌شناسی و تبعات منفی ناشی از انتخاب نام‌های نامناسب و نامفهوم در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار می‌شود. ‌

‌شاهرخ سلطان احمدی یادآور شد: محورهای شرکت در فراخوان این همایش گرایش‌های قومی، گزینش نام، ‌تاثیر حوادث اساسی اجتماعی بر انتخاب نام، سلایق، ‌نگرش‌ها،‌ فردیت و تشخص‌طلبی در انتخاب نام،‌ سلایق و نگرش‌ها،‌ فردیت و تشخیص‌طلبی در انتخاب نام،‌ بررسی زیباشناختی نام، ‌تاثیر نام بر شکل‌گیری هویت و شخصیت، گرایش‌های دینی مذهبی در مقوله نام، بررسی روانشناختی نام،‌ تاثیر رسانه‌های ارتباط جمعی و صدا و سیما در نام گزینی، ارزش نام نیکو از دیدگاه اسلام است.

معاون حقوقی و سجلی ثبت‌احوال خراسان رضوی هیئت داوران این فراخوان عمومی را اساتید دانشگاهی، ‌اعضای کمیته مشورتی نام ثبت‌احوال و اساتید دانشگاه فردوسی عنوان کرد و افزود: سه یا چهار مقاله مختلف در این همایش ارائه می‌شود که از این مقالات تجلیل شد.

وی خبر از برگزاری دومین همایش مهندسی نام در استان در سال آینده را داد.

شرکت در فراخوان مهندسی نام عمومی، رایگان و تا 10 بهمن ماه فرصت ارسال بود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول