اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

بسیج اساتید دانشکده مهندسی شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: پایگاه بسیج اساتید دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز طی مراسمی با حضور اعضای هیئت علمی بسیجی افتتاح شد.

بسیج اساتید دانشکده مهندسی شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کریم رضادوست مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز صبح امروز در مراسم افتتاحیه این پایگاه به دیدگاه امام به بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: اتکای امام به بسیج توده‌ها و استفاده از شبکه‌های اجتماعی سنتی مانند مساجد، حسینیه‌ها، روحانیون مهم‌‌ترین مدل و استراتژی بود که برای پیروزی انقلاب توسط امام به کار گرفته شد از این‌رو توضیح انقلاب بدون این مدل امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه تمام اهداف و آرمان‌های امام راحل(ره) ریشه در اسلام و مذهب شیعه داشته، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی چالش عظیمی در حوزه نظر و عمل در نظام جهانی ایجاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: امام خمینی(ره) معادلات جهان را که توسط استکبار طراحی شده بود با پیروزی انقلاب اسلامی بر هم زد و اکنون نیز در این برهه از تاریخ، صدای جمهوری اسلامی است که در خارج از مرزها شنیده می‌شود.

رضادوست با اشاره به تلاش دشمن برای به ابتذال کشیدن فرهنگ ملت ایران با گرفتن روحیه شهادت و ولایت‌مداری از آن، تصریح کرد: تهدیدهای دشمن در سه گروه نظامی، اقتصادی و رسانه‌‌ای جدی و نیاز به مقابله همه جانبه دارد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: آموزش عالی و دانشگاه‌ها همواره مورد تهدید دشمن بوده و هستند چرا که مجمع نخبگان محسوب می‌شوند که روی کل جامعه از طریق الگوسازی و کالبدی نقش دارند از این‌رو نیاز به دفاع و مقابله با این نوع تهدید دشمن در حوزه دانشگاه‌ها از طریق کار فرهنگی بسیار ضروری است.

وی تأکید کرد: برای خنثی کردن تهدید‌ها نیروهای ارزشی و متدینین باید وارد عمل شوند به خصوص آنها که منافع مشترکی دارند می‌توانند با تشکیل سازمان و انجمن انسجام یابند و برنامه‌های خود را هدفمند و سازماندهی شده دنبال کنند.

رضادوست فلسفه وجودی تشکیل بسیج اساتید را سازماندهی اعضای هیئت علمی عضو بسیج و تبدیل آنها به مشت و یک گروه منسجم عنوان کرد و گفت: خلأهای دینی، مذهبی، اعتقادی و فکر در میان اعضای هیئت علمی را می‌توان با بسیج اساتید برطرف کرد و به این ترتیب، دفاع جدی و جانانه از ارزش‌های انقلاب اسلامی نمود.

وی از همکاری محمود جورابیان رئیس دانشکده مهندسی در راه‌اندازی پایگاه بسیج اساتید این دانشکده قدردانی کرد.

هم‌چنین علیرضا مخبر دزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی بسیج را واژه‌‌ای مقدس و حامل پیام‌های معنوی توصیف کرد و گفت: بسیج نهادی است که در مسیر ارزش‌های نظام و مبانی دینی و رهبری تا پای جان حاضر است و این از مؤلفه‌های بسیج و بسیجی است.

وی افزود: در دانشگاه که بسیج با حوزه علم و ترویج آن گره خورده، ترکیب بسیار مبارکی با عنوان بسیج اساتید شکل گرفته است که می‌تواند مقدمه و مبدأ انجام بسیاری فعالیت‌‌های فرهنگی باشد.

مخبر دزفولی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های فرهنگی بسیج اساتید در حال حاضر، کار بر روی ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری و شخصیت حقیقی ایشان است که اکنون مورد تهاجم قرار گرفته از این‌رو لازم است شخصیت حقیقی رهبری تبیین و معرفی شود.

وی برای هرگونه همکاری با پایگاه بسیج اساتید در دانشکده مهندسی اعلام آمادگی کرد.

در پایان رضا کیانی‌نژاد عضو هیئت علمی گروه برق دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان رابط این پایگاه با بسیج اساتید معرفی شد.

پیش از این نیز‏، پایگاه بسیج اساتید در تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول