اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته اخلاق مهندسی سازمان نظام مهندسی قم:

اخلاق مهندسی به دغدغه جامعه مهندسی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیته اخلاق مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خاستار تبدیل شدن موضوع اخلاق مهندسی به دغدغه جامعه مهندسی شد.

اخلاق مهندسی به دغدغه جامعه مهندسی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا جوان در نشست عمومی اخلاق مهندسی که با حضور مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع اخلاق اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) علت بعثت خود را رشد مکارم اخلاقی بیان فرمودند که این امر نشان‌دهنده اهمیت اخلاق در زندگی انسان است.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از معدود استان‌هایی است که به بحث اخلاق مهندسی پرداخته است که امیدواریم این امر به یک دغدغه ملی تبدیل شود و حرفه مهندسی بتواند جایگاه اصلی خود را در جامعه به‌دست آورد.

جوان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌های کشور به دست مهندسان در حال انجام است، اظهار داشت: جامعه مهندسی باید به گونه‌ای رفتار کند که هم احترام و هم اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: باورها و اعتقادات فردی و اجتماعی اخلاق عمومی را شکل می‌دهد و از طرفی ساختارها و سیاست‌های سازمان‌های حرفه‌ای نیز می‌تواند در شکل گیری رفتارها تاثیرگذار باشد که در این راستا ممکن است یک سیاست اشتباه رقابت سالم را به رقابت منفی و مخرب تبدیل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کارشناسان تعاریف متفاوتی برای اخلاق مهندسی عنوان کردند، افزود: رعایت ایمنی و استحکام، اقتصادی بودن طرح‌ها و در نظر گرفتن شرایطی که آسایش روحی و جسمی افراد جامعه را تامین می‌کند از مهمترین مواردی است که جز اخلاق مهندسی به شمار می‌رود و اگر این موارد رعایت نشود آن فعالیت مهندسی نیست.

عضو کمیته اخلاق مهندسی عنوان کرد: اگر یک طرح، توجیه اقتصادی نداشته و هزینه سنگینی به‌دنبال داشته باشد این امر خلاف اخلاق و حرفه مهندسی است و یک مهندس باید با کمترین مصالح و هزینه، ایمنی لازم برای ساخت یک بنا را فراهم کند.

جوان ادامه داد: فعالیت‌های اخلاقی بر روی رفتار افراد و درستی و نادرستی آن تمرکز دارد که شامل تصمیم‌گیری‌ها، گفتار، نحوه رفتار و محتوا است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول