اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

پویایی انقلاب به انتخابات آزاد و مردمی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت:‌ پویایی نظام اسلامی ما به انتخابات و حضور بالنده مردم در صحنه است که در 33 سال گذشته بارها این شرایط تکرار شده است.

پویایی انقلاب به انتخابات آزاد و مردمی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن فنی‌اصل عصر امروز در نشست سیاسی و انتخاباتی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم انتخابات تجلی حضور مردم در صحنه است و این از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است که بعد از 100 سال مجاهدت در این کشور به دست آمده است.

وی تصریح کرد: با حاکمیت انقلاب اسلامی و دخیل شدن مردم در تعیین سرنوشت خود روند رو به رشدی را در حرکت مردم به سمت احیای حقایق و واقعیت‌ها مشاهده می‌کنیم که همه در تلاش هستند تا از فضای پیش آمده در روند رو به جلو و پیشرفت واقعی کشور استفاده کنند.

فنی‌اصل انتخاب افراد اصلح در رقم زدن سرنوشت واقعی کشور را ضروری توصیف کرد و افزود: ملت ما در سرنوشت خود با برگزاری انتخابات متعدد دخالت کرده و خواسته‌ها و مطالبات خود را به حق و شایسته ابراز می‌کنند.

این مسئول پویایی و زنده بودن یک نظام متکی بر آرای مردم را به انتخابات سالم، پویا و با نشاط دانست و خاطر نشان کرد: قوه مقننه به عنوان قوه مستقل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در حوزه قانون‌گذاری و هم نظارت بر حسن اجرای آن یکی از قوای تأثیرگذار بوده که امروز نیز شاهد به ثمر نشستن این استقلال و هویت واقعی در قالب حضور نمایندگان شایسته در مجلس هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: هر چند در جریان مشروطه و دوران قاجار زیربنای شکل‌گیری مجلس در این کشور به سرانجام رسید اما این حضور تنها مربوط به نمایندگانی از تهران بودند که بعدها 156 نماینده مجلس که 60 نفر آنها از تهران و مابقی از شهرستان‌ها حضور می‌یافتند به یک مرکز قدرت تصمیم‌گیری حقیقی تبدیل شدند.

به گزارش فارس، استاد دانشگاه‌های اردبیل و تحلیلگر مسایل سیاسی ادامه داد: تا پیش از انقلاب اسلامی 24 دوره مجلس در ایران شکل گرفت که بخش عظیمی از آن در دوران پهلوی و تعدادی نیز در دوران قاجار به وجود آمد.

فنی‌اصل گفت: ‌از دوره اول تا پنجم شاهد شکل‌گیری مجلس در دوره قاجار و از دوره ششم تا دوازدهم مجلس در دوران رضاخان پهلوی پدیدار شد و از دوره سیزدهم تا بیست و چهارم نیز شکل‌گیری مجلس مربوط به حکمرانی محمدرضا شاه در ایران بود.

وی افزود: در تمام این ادوار حرکت مجلس با فراز و نشیب‌های متعدد و دست‌اندازی‌های حاکمان و پادشاهان همراه بود تا این‌که بعد از پیروزی انقلاب در همان سال‌های نخست مجلس شورای اسلامی در کنار دو قوه دیگر شکل گرفت و نمایندگان منتخب مردم بیش از هشت دوره است که به مدت چهار سال در هر دوره کار قانون‌گذاری را انجام داده و با اعتقاد به تفکیک قوا در برخی از مسایل نیز به همپوشانی اقدام می‌کنند.

فنی‌اصل تصریح کرد: ما امروز در آستانه یک انتخاب سرنوشت‌ساز دیگر قرار داریم که نیازمند حرکت شایسته مردم در شکل‌گیری مجلس توانمند و با صلاحیت اجرایی،‌ فنی و کاری هستیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در انتخابات آن چه بسیار ارزشمند است حفظ منافع ملی و ارزش‌های به دست آمده توسط ملت است که نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول