اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی:

تضارب آرا مهم‌ترین دلیل عدم تقلب در انتخابات است

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: تضارب آرا و تفاوت‌های فکری مسئولان مهم‌ترین دلیل عدم تقلب در انتخابات است.

تضارب آرا مهم‌ترین دلیل عدم تقلب در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، منوچهر متکی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع از صندوق‌های رای تا بهارستان در تالار شهید شفایی با اشاره به حضور مردم آذربایجان در عرصه‌های مختلف کشورمان اظهار کرد: مردم آذربایجان به خصوص تبریز نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته که ملت ایران سهم این افتخارات را به خوبی ‌می‌داند.

وی با اشاره به انتخابات قبل و بعد از انقلاب افزود: قبل از انقلاب انتخابات در کشورمان بی‌معنا بود و اراده مردم و نقش آنها هیچ‌وقت تعریف شده نبود و در آن شاه هیچ تصمیمی را به اراده خود نمی‌توانست انجام دهد و باید به دستور اربابان خود آمریکا و انگلیس انجام می‌داد.

*‌انتخابات مجلس نهم نخستین انتخابات چند وجهی بعد از انقلاب است

متکی با اشاره به تفاوت انتخابات امسال با سایر انتخابات گذشته تصریح کرد: انتخابات در گذشته معمولا دو قطبی بود، جریانی معروف به چپ یا اصلاحات و جریان دیگر راست یا همان اصولگرایی بود اما در انتخابات مجلس نهم امسال این امر چند وجهی است.

وی ادامه داد: مثلا آرایش متفاوت اصلاح‌طلبان که چهره‌هایی با نام و نشان در میان آنها کم دیده می‌شود و در جریان اصولگرایی هم رقابت در اندیشه‌های اصولگرایی دیده می‌شود.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان ادامه داد: انتخابات در کشور ما پرنشاط‌ تر از سایر کشورها برگزار می‌شود که این امر نشانگر حضور مردم و نقش تعیین‌کننده آنها را می‌رساند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه در انتخابات کسانی یا گروه‌های موفق خواهند بود که گفتمان غالب داشته باشند، افزود: این مردم هستند که نمایندگان را انتخاب می‌کنند و باید به رای آنها احترام بگذاریم.

* تضارب آرا و تفاوت‌های فکری مسئولان مهم‌ترین دلیل عدم تقلب در انتخابات است

متکی در جواب به سؤال یکی از دانشجویان درباره سلامت انتخابات و امکان تقلب خاطرنشان کرد: سیستم و مکانیزم انتخابات کشورمان طوری تعریف و تنظیم شده که امکان تغییر و تقلب در نتیجه انتخابات وجود ندارد.

وی مهم‌ترین دلیل عدم تقلب در روند انتخابات کشور را تضارب آرا و تفاوت‌های فکری مسئولان نظام طی سال‌های گذشته دانست.

دبیر هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه گفت: درست است که ما مشکلات تورم، انحرافات اقتصادی و فساد مالی داریم ولی این امر موجب نمی‌شود که مردم در انتخابات شرکت نکنند و باید نقدها و انتقادات ما به صورت منصفانه و درست باشد.

متکی رمز انقلاب و پیروزی ملت ایران را همان اصول اعتقادی و پایبندی به ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی عنوان کرد.

وی با اشاره به توطئه‌ استکبار جهانی در خصوص انتخابات مجلس تاکید کرد: نظام سلطه در انتخابات مجلس تلاش دارد که انتخابات با کمترین شرکت‌کننده صورت گیرد تا آنها به اهداف مورد نظر خود برسند.

* نظام سلطه رقیب اول انتخابات مجلس است

متکی از نظام سلطه به عنوان رقیب اول انتخابات آتی نام برد و افزود: استراتژی استکبار جهانی در این انتخابات به حداقل رساندن مشارکت عمومی به منظور زیر سؤال بردن مشروعیت نظام است و دنباله‌های داخلی آنها نیز برای عملیاتی کردن این هدف تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی تصریح کرد: مشارکت مردم از دستاوردهای انقلاب است و یکی از عرصه‌های مشارکت، حضور مردم در تصمیم‌گیری سیاسی است.

متکی خاطرنشان کرد: همین عوامل انتخابات این دوره را چند وجهی کرده است اما به طور مشخص در انتخابات دوره نهم یک رقیب اصلی داریم که در مقابل کل انتخابات ایران ایستاده است که استراتژی ‌این رقیب، کاهش مشارکت مردم است.

وی رقیب اصلی این انتخابات را سلطه جهانی دانست و بیان کرد: این رقیب بیرون از مرزهاست و در همه دوره‌های گذشته انتخابات نیز همین استراتژی را داشته است.

دبیر هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان همچنین اظهار کرد: ما مجلسی را می‌خواهیم که در آن نمایندگان کارآمد از طریق مردم انتخاب شده باشند و تصمیمات آنها بر اساس منافع ملی و ملت ایران باشد.

انتهایپ پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول