اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

مشارکت مردم در انتخابات مجلس بالای 60 درصد خواهد بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت حداکثری و بالای 60درصد مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قابل پیش‌بینی است و این مشارکت بالا رای به استقلال و آزادی نظام اسلامی است.

مشارکت مردم در انتخابات مجلس بالای 60 درصد خواهد بود

جواد کریمی قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به لیست‌های متعدد انتخاباتی اظهار داشت: قضاوت و رای مردم به نامزدهای انتخاباتی براساس عملکرد گذشته نمایندگان و موضع‌گیری آنها در قبال مسائل مهم کشوری و همچنین میزان پای‌بندی آنها به آرمان‌های انقلاب است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: فتنه سال 88 حادثه فتنه مهمی بود که پیامدهای عمیق سیاسی و اجتماعی را نیز در برداشت و یکی از ملاک‌های اثرگذار در آرای مردم، موضع‌گیری نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی در قبال آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملکرد مجلس هشتم متذکر شد: سرعت قانون‌گذاری در مجلس هشتم بسیار بالا بود و به همین میزان مصوبات مجلس نیز در زمینه‌های مختلف افزایش یافت.

کریمی با اشاره به رضایت رهبر انقلاب از مجلس هشتم تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به موضع‌گیری مجلس در قبال مسائل سیاسی کشور و به‌ویژه فتنه سال 88 ابراز رضایت کردند و به فرموده ایشان مجلس کنونی و مجلس نهم نیز باید همین رویه را ادامه دهند تا زمینه برای شیطنت و دست‌اندازی بیگانگان فراهم نشود

وی افزود: در مجموع مجلس هشتم در سه حوزه نظارت، تحقیق و تفحص بسیار خوب عمل کرد و حجم کار در این زمینه‌ها چشمگیر بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لیست جبهه متحد اصولگرایان در مشهد بیان داشت: بر اساس تصمیم جبهه متحد اصولگرایان بنا بود لیست هفت نفره باشد اما براثر برخی لابی‌گری‌های سیاسی این لیست در مشهد به پنج نفر تقلیل یافت.

کریمی اظهار داشت: در این لیست متاسفانه جای خالی افرادی که در قبال مسائل مهم کشور همچون فتنه 88 مواضع کاملا شفافی داشتند مشهود است و جای تعجب است که لیست برخلاف نظر جبهه متحد اصولگرایان تنها با پنج نفر بسته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اضافه کرد: براساس فرمایش آیت‌الله واعظ طبسی برای انتخاب اصلح باید شاخص وجود داشته باشد و مهم‌ترین شاخص، موضع‌گیری شفاف و علنی در قبال فتنه 88 است.

وی متذکر شد: لیست پنج نفره جبهه متحد اصولگرایان در مشهد کاملا برخلاف این فرمایش است و در آن افرادی که حتی یک‌بار نیز در قبال فتنه سال 88 موضع نگرفته‌اند حضور دارند و افرادی که مواضعی شفاف در این مسئله داشته‌اند در این لیست غائب هستند.

وی انتخابات آتی مجلس را حساس خواند و تصریح کرد: تحولات اخیر داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بر حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزوده است و بسیاری از کشورهای منطقه چشم امیدشان به مشارکت بالای مردم و رای قاطع به نظام مردمسالاری دینی است.

کریمی افزود: با توجه به فضای کنونی کشور، می‌توان به حضور بالای 60درصدی مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی امیدوار بود و به فضل الهی حضور مردم در این انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن‌شکن خواهد بود. 

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول