اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 65

9500 مجری انتخابات در گلستان آموزش مستقیم دیده‎اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی انتخابات استان گلستان گفت: 9 هزار و 500 مجری انتخابات در گلستان آموزش مستقیم دیده‎اند.

9500 مجری انتخابات در گلستان آموزش مستقیم دیده‎اند

سید قاسم حسینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: افراد آموزش دیده شامل فرمانداران، بخشداران، نمایندگان فرماندار، کارشناسان انتخابات، کارشناسان فناوری اطلاعات، اعضای هیئت اجرایی و اعضای شعب هستند.

وی با بیان اینکه همه ساز و کارها برای یک انتخابات سالم در استان فراهم شده است، تصریح کرد: یک هزار و 190 شعبه اخذ رأی برای برگزاری یک انتخابات قانونی و با رعایت همه جوانب امانتداری پیش‎بینی شد و در روند برگزاری انتخابات نیز بخش‎های مختلف هیئت‎های اجرایی، بازرسی و نظارت برگرفته از مردم سعی و تلاش می‎کنند.

مدیرکل سیاسی انتخابات گلستان اذعان داشت: از 15 مهر ماه ستاد انتخابات استان کار خود را شروع کرد و کمیته‎های زیرمجموعه نیز برنامه‎های اجرایی و عملیاتی خود را شروع کردند و تا این لحظه 14 ستاد رسمی انتخابات در استان برگزار شده است.

حسینی بیان داشت: ماحصل 14 جلسه حدود 70 مصوبه اجرایی و مسئولان کمیته‎های زیرمجموعه نیز با 35 جلسه و 170 مصوبه اجرایی و عملیاتی شده است.

وی به پنج مرحله اساسی انتخابات اشاره کرد و گفت: در مرحله اول ثبت‌نام در سطح استان 130 داوطلب ثبت‎نام کردند که حدود هفت نفر قبل از رسیدن به مرحله بررسی صلاحیت‌ها، انصراف دادند و 123 نفر در عرصه انتخابات باقی ماندند.

مدیر کل سیاسی انتخابات گلستان متذکر شد: در مرحله دوم انتخابات برای تشکیل هیئت‎های اجرایی با دعوت از 30 نفر از معتمدین در هر حوزه انتخابیه از اقشار مختلف معتمدان و افراد خوشنام مردمی برگرفته از اقشار کارمندان، بازاریان، دانشجویان و دانشگاهیان که به نوعی مورد اعتماد مردم بودند از طرف فرمانداران دعوت شدند.

حسینی ادامه داد: حدود 35 درصد از ترکیب نیروهای هیئت‌های اجرایی از افراد اهل سنت و به همین میزان از افراد سیستانی در هیئت‎های اجرایی ترکیب خوبی شکل گرفت و تا این لحظه هیچ اعتراضی در تشکیل هیئت اجرایی نداشته‎ایم.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم انتخابات، بررسی و صلاحیت کاندیداها صورت گرفته تصریح کرد: در گام اول که توسط اعضای هیئت اجرایی انجام گرفت بر مبنای منابع چهارگانه و در مرحله بعدی توسط هیئت نظارت مشخص شد که از مجموع 123 نفر، 72 نفر تائید شدند و 51 نفر رد صلاحیت و یک نفر نیز به استان دیگر انتقال پیدا کرد که اکنون 71 نفر در عرصه انتخابات با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

مدیر کل سیاسی انتخابات گلستان خاطر نشان کرد: مرحله چهارم تبلیغات انتخاباتی است که به مدت یک هفته از چهارم تا 10 اسفند فضای سیاسی انتخابات شور بیشتری به خود خواهد گرفت.

حسینی در پایان اذعان داشت: 12 اسفند آخرین مرحله انتخابات است که تجربه ملت ایران نشان داده است که این بار نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‎های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول