اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

انتخابات فرصتی است برای رشد احزاب

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی گفت: حضور گروه‌ها و لیست‌های متفاوت در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصتی برای رشد تحزب در جامعه است.

انتخابات فرصتی است برای رشد احزاب

عفت شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: احزاب در کشور ما درجه تعیین‌ کنندگی ندارند و فرهنگ تحزّب به‌ طور واقعی و کامل در کشور شکل نگرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور و شرکت تشکل‌ها و هم‌چنین ارائه لیست‌های متفاوت انتخاباتی از جانب آنها در عرصه انتخابات، گفت: در انتخابات پیش‌ رو به سبب حضور جبهه‌ها و تشکل‌های مختلف، مردم با گلچینی از لیست‌های مختلف برای انتخاب مواجه هستند.

 وی ادامه داد: وجود این گرو‌های مختلف اصولگرایی در راستای انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه فرصت انتخاب آزادانه به مردم می‌دهد، سبب قرار گرفتن اصولگرایان در رأس هرم واقعی خود شده و شرایط ایجاد هیجان، رقابت و شور و نشاط انتخاباتی را فراهم می‌کند.

دبیر جامعه حضرت زینب(س) مشهد ضمن اشاره به اهمیت نقش مردم در جامعه اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم تعیین کننده هستند و با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات و آغاز بازه زمانی تبلیغات قانونی کاندیداها، شاهد شور و نشاط انتخاباتی و حضور ملموس و پررنگ مردمی در عرصه رقابت و انتخاب هستیم.

*سؤال از رئیس‌جمهور فرصتی برای دفاع از اقدامات وی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجدد سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سؤال از رئیس‌جمهور را برای از میان بردن شائبه وجود مقاصد تبلیغاتی و انتخاباتی به بعد از انتخابات مجلس موکول کرده‌اند لذا طرح این سؤال قصدی جز انجام وظیفه نظارتی مجلس و خدمت‌رسانی ندارد.

شریعتی با تأکید بر اینکه سؤال از رئیس‌جمهور برای نمایندگان مجلس جنبه تبلیغاتی ندارد، افزود: مجلس در رأس امور است و سؤال از رئیس‌جمهور تنها در حد طرح سؤال و نظارت انجام می‌شود و پاسخگویی رئیس ‌جمهور به سؤالات نمایندگان می‌تواند به عنوان فرصت مناسبی برای وی در راستای دفاع از اقدامات و عملکرد خود و هم‌چنین تنویر افکار عمومی محسوب شود.

 وی پیش‌بینی کرد: با نظر به اینکه سؤال از رئیس‌ جمهور تهدیدی علیه وی و دولت قلمداد نمی‌شود، پیش‌بینی می‌شود که رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و به سؤالات نمایندگان پاسخ مکفی ارائه دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول