اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده محقق می‌شود

مربیگری آمادگی جسمانی آکادمیک می‌شود

خبرگزاری فارس: نائب رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک از تدریس رشته مربیگری آمادگی جسمانی در مقطع کاردانی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سال آینده خبر داد.

مربیگری آمادگی جسمانی آکادمیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد پورکیانی امروز در مجمع انتخابی هیئت آمادگی جسمانی استان مرکزی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده موافقت‌های لازم برای تدریس این رشته در دانشگاه علمی و کاربردی اخذ شد که به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تدریس این رشته در مقطع کاردانی مربیان علاقمند به این رشته ورزشی می‌توانند آموزش‌های لازم را در این رشته کسب کنند.

نائب رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک با بیان اینکه فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک علاوه بر توجه به بعد قهرمانی به بعد سلامت نیز توجه جدی دارد اظهار کرد: متاسفانه اکثر فدراسیون‌های ورزشی در فعالیت‌های ورزشی تنها به بعد قهرمانی و کسب مدال توجه دارند و این در حالی است که در بررسی توسعه ورزش در کشورها کسب مدال تنها یک شاخص محسوب می‌شود، اما در کشور ما این شاخصه بر روی سایر شاخصه‌ها سایه انداخته است.

پورکیانی افزود: فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک تنها فدراسیونی است که بعد از فدراسیون ورزش‌های همگانی به همگانی کردن ورزش و بعد سلامت عمومی نگاه ویژه‌ای دارد.

وی بیان داشت: یکی از خلأهایی که هم  اکنون در ورزش احساس می‌شود، عدم توجه رشته‌های مختلف ورزشی به تربیت مربی تخصصی بدنسازی‌ است که این فدراسیون اخیرا دوره‌های تربیت مربی متخصص بدنسازی در رشته‌های هندبال، والیبال و بدمینتون را برگزار کرده است.

نائب رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک با اشاره به راه‌اندازی باشگاه‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک در استان‌های سراسر کشور گفت: از آنجا که این باشگاه‌ها چندین فرصت شغلی در بخش مربی و داور را به وجود آورده و به نوعی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده محسوب می‌شوند، دولت باید به ازای راه‌اندازی هر باشگاه بر اساس طرح بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده به آنها تسهیلات پرداخت کند.

پورکیانی خواستار ایجاد کمیته بازاریابی در هیئت‌ها شد و گفت: یکی از بهترین مکان تبلیغ و جذب اسپانسر خود باشگاه‌ها هستند که به دلیل ضریب اعتماد 85 درصدی ورزشکاران به مربیان می‌توانند از این فرصت برای جذب اسپانسر بهره‌برداری کنند.

وی در ادامه از پایان مراحل تدوین موسیقی ملی به منظور استفاده در باشگاه‌ها خبر داد و افزود: این موسیقی به زودی به منظور اخذ مجوز به وزارت ارشاد تحویل می‌شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول