اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان:

مجلس هشتم با وزیر اقتصاد مماشات کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان گفت: مجلس هشتم شورای اسلامی در برخی زمینه‌ها نظیر استیضاح‌ وزیر اقتصاد، ضعیف عمل کرد.

مجلس هشتم با وزیر اقتصاد مماشات کرد

علی مولوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مردم ایران، مردمی مکتبی، دیندار و علاقه‌مند به نظام هستند و با وجود مشکلات موجود در سطح کشور هم‌چون بیکاری و تورم، پیش‌بینی می‌شود شاهد مشارکت بالایی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشیم.

عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان، شاهد این امر را حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد و افزود: در راهپیمایی 22 بهمن امسال با وجود برودت بسیار بالای هوا، مردم در اقصیٰ نقاط کشور حضور گسترده‌ای داشتند و مهر تأیید مجددی بر بصیرت بالای خود زدند.

مولوی درباره عملکرد مجلس هشتم گفت: مجلس هشتم با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو بود و متناسب با آن در بسیاری موارد نیز ضعیف عمل کرد و البته نقاط قوت چشمگیری نیز داشت.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی در امور ایثارگران تصریح کرد: برای مثال، مجلس هشتم باید دولت را مجاب می‌کرد تا در حوزه سیاست خارجی و به ‌ویژه در عرصه بیداری اسلامی بیشتر وارد عمل شود.

مولوی افزود: مجلس هشتم می‌‌بایست در زمینه مباحث اقتصادی ورود بیشتری پیدا می‌کرد و برای بیکاری موجود در سطح کشور نیز نیازمند تدابیر گسترده‌تری بودیم.

وی افزود: در زمینه مسائل اقتصادی، مجلس یک‌ بار وزیر اقتصاد را به صحن علنی آورد، اما به نظر می‌رسد با وی مماشات شد، در حالی که باید قاطعانه‌تر عمل می‌شد.

عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به سایر نقاط ضعف مجلس هشتم، افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت ضعیف است اما مجلس می‌تواند در حوزه کنترل و نظارت، صادرات و واردات و هم‌چنین توجه به نیروی کار، بیشتر وارد عمل شود.

وی با اشاره به لیست‌های متعدد انتخاباتی ارائه شده اضافه کرد: لیست‌ها قطعاً شاخصی برای مردم است اما جهت کلی را خود مردم تعیین می‌کنند.

مولوی تصریح کرد: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، مردم یا باید در مورد نامزدها تحقیق کنند و یا اینکه از افراد شاخص در این زمینه نظر بخواهند و براساس نظر و مشاوره با آنها رأی بدهند.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی در امور ایثارگران در ادامه گفت‌وگو با اشاره به تفاوت انتخابات مجلس نهم با سایر انتخابات تأکید کرد: در انتخابات قبلی رقابت میان دو جناح اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در جریان بود، اما در حال حاضر جناح اصلاح‌طلبان بسیار ضعیف است و رقابت اصلی میان اصولگرایان است.

وی در مورد حضور کم‌رنگ نمایندگان خراسان‌رضوی در کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: با این مساله کاملاً موافقم، زیرا نبود حضور نمایندگان استان در کمیسیون برنامه و بودجه، با توجه به ظرفیت بالای خراسان‌رضوی تبعات زیادی دارد.

مولوی اضافه کرد: در دوره فعلی، در ترکیب نمایندگان ارائه شده برای حوزه مشهد و کلات، تلاش کردیم فردی آشنا به مسائل اقتصادی و بودجه حضور داشته باشد تا خراسان‌رضوی در هنگام تأمین اعتبار با مشکل مواجه نشود و نقطه ضعف استان در مجلس هشتم به نقطه قوت آن در مجلس نهم تبدیل شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول