اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

ایمان به باورهای دینی از مؤلفه‌های انتخاب نماینده مجلس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: ایمان و اعتقاد به باورهای دینی از شاخصه‌های کاندیدای مجلس است.

ایمان به باورهای دینی از مؤلفه‌های انتخاب نماینده مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین عبدالکریم عابدینی خطیب امروز نماز جمعه قزوین ضمن بیان برخی از شاخصه‌های کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خطبه اول نماز جمعه قزوین اظهار کرد: تقوا شناسی یعنی درک و شناخت تقوا، در بحث تقوا باید به سه موضوع اشاره کرد: اولین موضوع در این رابطه انگیزه انسان از کسب تقوا است لذا مسلمانان برای رسیدن به پله‌های ترقی در دنیا و آخرت تقوای الهی را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند.

عابدینی دومین موضوع در رابطه با تقوا را عوامل پیدایش تقوا دانست و در این رابطه بیان کرد: عبادت‌ها و اطاعت‌ها از دستورات خداوند انسان را به تقوای الهی نزدیک می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به موضوع آسیب‌ها و آفت‌های تقوا بیان کرد: یک غیبت می‌تواند نور تقوا در درون انسان‌ها را کاهش دهد، لقمه حرام و ظلم به دیگران از مصادیق آسیب‌ها و آفت‌های تقوا هستند.

وی در پایان خطبه اول با توصیه  به برادران و خواهران نمازگزار عنوان کرد: دست یکدیگر را بگیرید تا بتوانیم جامعه‌ای بر اساس تقوا بسازیم.

عابدینی در خطبه دوم با اشاره به قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای قیام 19 دی گفت: در آن روزها رسانه‌ها مانند امروز نبودند که به سرعت اخبار منتشر شود ولی اخبار به صورت سینه به سینه توسط انقلابیون منتشر می‌شد، اطلاعیه‌های امام راحل در نجف به سرعت در قم در دست مردم قرار می‌گرفت.

عابدینی با تشکر از مردم به دلیل حضور در راهپیمایی حماسی 22 بهمن خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن برای دشمنان کشور آزار دهنده است لذا حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تنظیم شعائر الهی بود و هر کس تنظیم شعائر الهی را رعایت کند نشانه تقوای الهی است.

خطیب نماز جمعه این هفته قزوین گفت: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن و به برکت عقاید دینی و قرآنی خود لرزه به اندام دشمنان انداختند لذا دشمنان اعلام کرده‌اند که ما گزینه جنگ را از روی میز برداشته‌ایم.

عابدینی بیان کرد: رسانه‌های تحت سیطره آمریکا از این تعبیر استفاده کردند که در ایران 10 هزار نفر راهپیمایی کردند ولی مردم قزوین شاهد هستند که عرض خیابان  شهدا مملو از جمعیت بود و این حرف دروغی بیش نیست که از طرف رسانه‌های استکباری بر علیه کشور ساخته می‌شود.

عابدینی با اشاره به بحث انتخابات بیان کرد: مردم باید در انتخابات حضور جدی داشته باشند لذا حضور مردم در انتخابات از تمام موارد مهم‌تر است.

عابدینی با اشاره به معیارهای نماینده شایسته عنوان کرد: ایمان و اعتقاد به باورهای دینی یکی از شاخصه‌های لازم برای نمایندگان مجلس است.

عابدینی در بحث تبلیغات انتخاباتی با توصیه به مردم  گفت: توجه کنید که کاندیداها در بحث تبلیغات به چه میزان دست خود ر ا باز می‌گذراند، آیا صرف هزینه‌های چند میلیونی و بیش از اندازه می‌تواند توجیه عقلانی داشته باشد؟

عابدینی در پایان خطبه دوم یکی دیگر از شاخصه‌های کاندید نمایندگی مجلس را حریت و آزادگی کاندید از وابستگی به اشخاص و  گروه‌ها دانست.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول