اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اجرای اشتغالزایی امدادگران

وام‌گیرندگان خوداشتغالی بیمه بازنشستگی می‌شوند / دریافت مستمری با وجود اعتبار جریان دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد شهرستان قائمشهر در پاسخ به بی‌اطلاعی افراد زیر پوشش کمیته امداد برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی گفت: بیمه تامین اجتماعی برای وام‌گیرندگان در دستور کار است و قطع مستمری با وجود اعتبارات نادرست است.

وام‌گیرندگان خوداشتغالی بیمه بازنشستگی می‌شوند / دریافت مستمری با وجود اعتبار جریان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، این گزارش در پاسخ به دل‌نگرانی‌های مادران بی‌سرپرستی که روزانه مدارک کمیته امداد امام خمینی (ره) را در دست می‌فشارند و برای دریافت وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی مسیر این اداره تا منزلشان را با تشویش می‌پیمایند، تنظیم شده است.

بانویی 45 ساله که مادر دو یتیم و زیر پوشش کمیته امداد قائمشهر است به خبرنگار فارس گفت: هیچ هنری ندارم جز اینکه روزانه با ترس و لرز، بچه‌هایم را به سلامت به شب برسانم، از کمیته امداد مستمری می‌گرفتم ولی الان به من می‌گویند حتما وام مشاغل خانگی بگیر، با 2 میلیون تومانم موافقت شد و اقساط ماهانه 60 هزار و 800 تومان، نمی‌دانم با این پول چه کنم؟ جوراب‌فروشی کنم، تن به چه کاری بدهم، تازه اقساطش را چگونه بپردازم و اینکه می‌گویند اگر وام نگیری احتمال قطع مستمری‌ات بیشتر است.

* او پریشان و درمانده بود

به گزارش فارس ظهر امروز در اداره کمیته امداد قائمشهر، چند خانم برای ارائه مدارک به رئیس اداره حضور داشتند.

افرادی که برای تهیه زمین و پرورش ماکیان در بخش مشاغل خانگی مشکل داشتند و مشاوره می‌خواستند و همه از احتمال قطع مستمری‌هایشان از سوی کمیته امداد اظهار نگرانی می‌کردند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: مردم به مسئولان کمیته امداد اعتماد کنند.

* سیاست اشتغالزایی دولت در حال رونق است / زیر پوششان کمیته امداد نیز از این طرح مبرا نیستند

سید زین‌العابدین پرواسی با بیان اینکه سیاست کمیته امداد مطابق سیاست کشور و دولت تنظیم می‌شود، اظهار داشت: کمیته امداد در مدت 30 سال، کمک هزینه‌های بلاعوض ناچیزی به افراد زیر پوشش خود ارائه می‌داد و به طور همزمان سیاست اشتغالزایی را در دستور کار خود داشت ولی به جهت محدودیت اعتبارات، این طرح شامل همه خانوارها نشد تا اینکه در دولت آقای احمدی‌نژاد، طرح به مرحله عمل درآمد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان قائمشهر تصریح کرد: در سال جاری 50 درصد منابع مالی کشور برای اعطای تسهیلات به کمیته امداد اختصاص یافت همچنین در سال آینده طرح خوداشتغالی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به اجرا درمی‌آید.

پرواسی درباره روند تکمیل پرونده و معرفی اشخاص برای دریافت تسهیلات اذعان کرد: با شناسایی توانمندی‌های سرپرستان خانوار یا فرزندانشان، افراد در صورت نیاز به مراکز فنی حرفه‌ای یا آزاد برای آموزش رایگان مهارت معرفی و برای انتخاب 900 طرح خانگی و خوداشتغالی مشاوره رایگان می‌شوند تا در نهایت با نظارت ناظران طرح، افراد به بانک‌ها معرفی شده از 5 تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی و یک تا 5 میلیون تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کنند.

وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: افرادی که از وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و هزینه بیمه نیز توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پرواسی تاکید کرد: افراد بیمه شده در آینده از بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: برای آسان‌سازی پرداخت وام برای افراد مشمول در بحث ضمانت و ارائه مدارک تصمیم بر آن شد که معرفینامه کمیته امداد به منزله مدرک و ضمانتی برای بانک‌هاست و ما خودمان مدارک را دریافت و به بانک‌ها تحویل می‌دهیم.

این مسئول به معرفی 900 نفر زیر پوشش به بانک‌ها در سال جاری اشاره کرد و خواستار جذب و پرداخت اعتبارات لازم از سوی بانک‌ها تا پایان سال جاری شد.

وی همچنین از بیمه حوادث دام و بیمه عمر برای مجریان طرح خوداشتغالی خبر داد و افزود: در بحث دامداری دامپزشکان ناظر به صورت رایگان به ویزیت دام می‌پردازند.

پرواسی با تاکید بر بازدید ناظران بر طرح‌های خوداشتغالی بیان داشت: وام‌های تخصیصی باید در همان سرفصل تایید شده هزینه شود.

* پرداخت مستمری منوط به تامین اعتبارات است

پرواسی در اشاره‌ای به محدودیت اعتبارات در سال جاری یادآور شد: به علت کمبود اعتبارات، کمیته امداد باید امسال یک درصد خروجی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به بلاتکلیفی و نگرانی مردم که از کم‌اطلاع بودن پروسه پیش رو ناشی می‌شود و نیز هراس آنان از احتمال قطع مستمری کمیته امداد بیان کرد: تا مادامی که اعتبار در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد مستمری‌ها پرداخت می‌شود و اینکه افراد فکر می‌کنند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی از دریافت مستمری معاف می‌شوند، نادرست است بلکه این افراد حتما تا زمان وجود اعتبار در اولویت برای دریافت مستمری هستند.

پرواسی همچنین خطاب به افرادی که با وجود توانایی از دریافت وام سرباز می‌زنند، گفت: عدم دریافت وام به منزله دریافت همیشگی مستمری نیست افراد برای خودکفایی پیشقدم شوند و حتما به کمیته امداد اعتماد کنند، مسئولان این سازمان افراد زیر پوشش را بدون برنامه رها نمی‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در صورت ناتوانی سرپرست خانوار، فرزندان چگونه می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: فرزندان مجرد و متاهل این اشخاص به شرط تعهد حمایت و سرپرستی از سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند که استقبال زیادی هم از سوی خانواده‌ها انجام شد لازم به ذکر است با دریافت وام زمینه بیمه فرد فراهم می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان قائمشهر میزان اعتبارات تخصیصی طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی کمیته امداد شهرستان قائمشهر را در سال جاری 450 میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد: اعتبارات مذکور از منابع بانکی و کمیته امداد تامین شد.

============

گزارش از فرشته خلیلی

============

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول