اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل:

31 هزار خانوار در حمایت کمیته امداد اردبیل هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: 31 هزار و 847 خانوار در استان اردبیل زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) در استان اردبیل هستند.

31 هزار خانوار در حمایت کمیته امداد اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جلسه اشتغال و کار‌آفرینی کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: این خانوار‌ها در قالب 69 هزار و 781 نفر هستند که از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این خانوار‌ها از نظر جمعیتی 5.7 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در مقایسه با برخی استان‌ها که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند از نظر تعداد افراد تحت پوشش در رتبه پایینی قرار دارد، افزود: در استان اردبیل علاوه بر کمیته امداد موسسات خیریه دیگری نیز فعال هستند که بسیاری از افراد نیازمند را تحت پوشش برده‌اند.

زلالی با اشاره به اینکه 55 درصد این افراد تحت پوشش با سرپرست زن و 45 درصد نیز با سرپرست مرد هستند بیان داشت: در حال حاضر 44 درصد مدد‌جویان ما شهری و 56 درصد مدد‌جویان در روستاها ساکن هستند.

این مسئول میانگین سنی مدد‌جویان را نیز یادآور شد و گفت: 40 درصد مدد‌جویان ما 60 سال به بالا و مابقی نیز در محدوده سنی یک تا 10 سال و 41 تا 59 سال هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام استان اردبیل ادامه داد: از این تعداد خانوار 68 درصد خانواده‌های یک و دو نفره هستند، 29 درصد سه تا پنج نفره و سه درصد نیز شش نفره و بالاتر می‌باشند.

زلالی اظهار داشت: 50 درصد تحت پوشش به لحاظ فوت سرپرست، 3.7 درصد طلاق، متارکه و مفقودی سرپرست، 36 درصد به لحاظ از کارافتادگی سرپرست و 7.6 درصد به دلیل بیماری‌ها و برخی دیگر از مواردی است که تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

 

20 میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد امام استان اردبیل در ادامه سخنان خود از پرداخت 20 میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانواده‌ها در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ما در سال جاری مجوز پرداخت بیش از 35 میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانواده‌ها را داریم که تا پایان سال اختصاص خواهد یافت.

زلالی با اعلام اینکه 3 هزار و 751 نفر به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند یادآور شد: در این بخش نیز یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان کمک هزینه معیشتی، درمان، تحصیل، اجاره مسکن، کمک هزینه تامین جهیزیه و ... اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه کمیته امداد در 35 فصل کاری به مدد‌جویان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: مستمری، وام قرض‌الحسنه، وام محکومین و زندانی‌ها و ... از جمله این مولفه‌های حمایتی است.

زلالی بیان داشت: در بخش وام محکومین و زندانی‌ها تا سقف 8 میلیون تومان قرض‌الحسنه برای محکومین دیه و تا سقف 6 میلیون تومان نیز برای محکومین مالی پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کمک‌های قرض‌الحسنه در 200 قسط و کاملا به صورت قرض‌الحسنه به مدد‌جویان پرداخت می‌شود که اغلب از سوی افراد خیر و در جشن‌های گلریزان اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام استان اردبیل همچنین به حوزه اشتغال آفرینی در کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه اشتغال ما آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای را به مدد‌جویان ارائه می‌دهیم و با شناسایی افراد قادر به کار و آموزش آنان توسط مدد‌کاران کمیته امداد هزینه این آموزش‌ها را پرداخت و مدد‌جویان را در بحث اشتغال نیز یاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در راست‌آزمایی که در سال گذشته و همچنین دو هفته قبل از اشتغال ایجاد شده به وجود آمد اثبات شد که کمیته امداد از باب ایجاد اشتغال و صحت و سلامت اشتغال ایجاد شده رتبه نخست را دارا است که این در سایه حمایت مسئولان استان و نظارت مستمر از ناحیه امدادگران کمیته امداد است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول