اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری همایش تا افق آینده / خبرهای خوش کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان بیش از هشت خبر خوش از کسب مقام سوم این نهاد در موضوع توسعه مشارکت مردمی در سطح کشور خبر داد.

برگزاری همایش تا افق آینده / خبرهای خوش کمیته امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری ظهر امروز در همایش تا افق آینده در مجتمع غدیر بیرجند با اشاره به سه رویکرد مهم کمیته امداد اظهار داشت: توسعه روند اعتمادسازی، توانمند‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است.

وی حوزه فرهنگی را مهم‌ترین حوزه کمیته امداد دانست و افزود: در این حوزه تلاش‌های مختلفی صورت گرفته است که نزدیک به یک‌هزار نفر از فرزندان استان را به مدارج عالی رسانده تا در آینده سکان‌دار جامعه باشند.

* خراسان جنوبی 8 هزار نفر زیر پوشش نظام آموزش خانواده دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای نظام آموزش خانواده در سطح کشور افزود: در سطح کشور 140 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته که در خراسان جنوبی 8 هزار خانوار مشمول این طرح قرار گرفته‌اند و در این زمینه بیش از 80 مشاور کمیته امداد را یاری می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه در سال 80 حدود 18 درصد در خراسان جنوبی زیر پوشش کمیته امداد بودند، گفت: این میزان در سال جاری به 11 درصد کاهش یافته که امید است این میزان در سال 91 تک رقمی شود.

وی ادامه داد: در حوزه ازدواج خانواده‌ها 15 هزار زوج از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون راهی خانه بخت شده‌اند.

 

* 5 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه‌های اجتماعی شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری توسعه بیمه‌های اجتماعی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است، افزود: حدود 5 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد، مشمول بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

اکبری با اشاره به موضوع مسکن ادامه داد: با وجود اینکه 21 هزار فعالیت عمرانی در بخش مسکن صورت گرفته است اما بخش اعظم آن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت نهم و دهم انجام شده است.

وی از ایجاد 10 هزار شغل در سال‌های گذشته توسط این نهاد خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری از 24 هزار فرصت شغلی در استان 2 هزار فرصت شغلی تعهد این نهاد بوده که 6 هزار فرصت شغلی تعهد این نهاد برای کمیته امداد کشور است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: در سال جاری جشن خودکفایی یک‌هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد برگزار شد که از زیر چتر کمیته امداد خارج شدند.

اکبری با بیان اینکه در سال 80 درآمد ماهانه این نهاد 30 میلیون تومان بوده است، گفت: در حال حاضر این میزان به 500 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول