اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی:

کمیته امداد یک ایستگاه دائم برای مددجو نیست

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد امام خمینی یک ایستگاه دائم برای مددجو نیست.

کمیته امداد یک ایستگاه دائم برای مددجو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‌محمد ذوالفقاری صبح امروز در جمع مدیران کمیته امام خمینی استان اظهار داشت: در تغییر رویکرد کمیته امداد از خدمات فرسایشی به دنبال خدمات موثر و کوتاه مدت است.

وی با اشاره به اینکه امید داریم متناسب با نیاز مددجویان خدمات را گسترش دهیم، تصریح کرد: برای برنامه آینده کمیته امداد قصد داریم تا خدمات موردی و چند قسمتی را افزایش دهیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته امداد سه رویکرد را در دستور کار قرار داده است، تاکید داشت: یکی از این رویکردها استفاده از توان مددجو در حل مشکلات است که به دنبال این هستیم تا فرد با استفاده از توان فکری و اجتماعی خود در ابعاد مختلف توانمندسازی خودش را افزایش دهد.

معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه مشارکت مردم در رفع فقر رویکرد بعدی ما است، خاطر نشان کرد: نخستین مشارکت در این بخش را از افراد نزدیک و اقوام خانواده‎های مددجو انتظار داریم.

وی اذعان داشت: شاید بتوانیم مشکلات اقتصادی مددجویان را برطرف کنیم اما بسته‎های محبت از طریق نزدیکان به وجود می‎آید و جایگزینی ندارد.

ذوالفقاری تاکید داشت: کمیته امداد امام خمینی 264 هزار یتیم و یک میلیون و 200 نفر سالمند را زیرپوشش دارد که آنها نیاز به محبت اطرافیان خود دارند.

معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه فقر نیازمند توجه عمومی است، تصریح کرد: مردم را آموزش و در مبارزه با فقر دخیل کنیم چرا که ممکن است این مسئله در هر خانواده‎ای اتفاق بیفتد و باید مدیریت درمان و برخورد با این مسئله آموزش داده شود و سهم انسان‎ها در برخورد با فقر متفاوت است.

وی تجدید نظر در شیوه‎های امداد را سومین رویکرد کمیته امداد برشمرد و افزود: دستورالعمل‎های جدیدی است که تدریجا در امداد اتفاق خواهد افتاد و در کنار آن استفاده از نرم‌افزار جامع خدمات حمایتی که در صورت نصب شاخصه و راهکارهای فقر را بیشتر مشخص می‎کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول